دسته بندی تجهیزات آشپزخانه صنعتی

تجهیزات آشیپزخانه

دسته بندی تجهیزات آشپزخانه صنعتی

برای اینکه رستوران موفق و پر رونقی داشته باشیم باید تجهیزات آشپزخانه صنعتی مناسبی داشته باشیم. مکان هایی که می خواهیم در آن تجهیزات آشپزخانه خود را داشته باشیم متفاوت هستند. به عنوان مثال، هتل ها، رستوران ها، کافی شاپ ها، خوابگاه های دانشجویی، بیمارستان ها، فست فودها و حتی زندان ها نیازهای متفاوتی برای آشپزخانه خود دارند. این نیازها بنا به تعداد افراد، مساحت فضای مورد استفاده ، تعداد دفعاتی که غذا در این محیط ها سرو می شود و نوعی غذایی که پخت می شود متفاوت است. دسته بندی تجهیزات آشپزخانه صنعتی بستگی به تنوع تجهیزات دارد. در ادامه دسته بندی تجهیزات همراه با تجهیزات پرکاربرد آشپزخانه را برای شما لیست می کنیم.

بیشتر بخوانید : بهترین برند تجهیزات آشپزخانه صنعتی

تجهیزات پخت و پز

تجهیزات پخت غذا جز ضروریات هر آشپزخانه می باشد و از مهمترین دسته بندی های آشپزخانه می باشند. اگر قصد دارید رستوران، آشپزخانه، غذای بیرون بر و یا فست فودی بزنید حتما باید با این وسایل آشنا شوید. این تجهیزات بستگی به نوع پخت غذاهای شما دارد. اگر میخواهید رستوران سنتی داشته باشید قطعا به وسایلی مانند دم کن برنج و پلوپز صنعتی نیاز دارید. اگر میخواهید رستوران صنعتی یا نیمه صنعتی و یا فست فود داشته باشید به وسایلی مانند انواع فر پیتزا اعم از فر پیتزا ریلی، فر پیتزا صندوقی ، خمیر پهن کن و یخچال زیرگریلی را لازم دارید. این نوع تجهیزات برای هر تعدادی متفاوت است. یعنی اگر شما میخواهید برای 100 نفر غذا پخت کنید یا اگر میخواهید برای 30 نفر غذا پخت کنید قاعدتا هزینه های متفاوتی باید پرداخت کنید. برای صرفه جویی و دقت در خرید تجهیزات آشپزخانه پیشنهاد میکنیم از مشاوران در این حوزه کمک بخواهید.

دسته بندی تجهیزات پخت غذا در آشپزخانه ها

اجاق پلوپز صنعتی

اجاق پلوپز صنعتی از قدیمی ترین و پر کاربردترین تجهیزات مورد استفاده در تمام آشپزخانه های صنعتی و یا حتی خانگی برای پخت انواع غذا ها از برنج گرفته تا انواع خورشت و غیره استفاده میشود.

اجاق گاز صنعتی

انواع و مدل های مختلفی دارد . برای گرم کردن و پختن غذا و سرخ کردن مواد سرخ کردنی کاربرد دارد . اجاق گازهای صنعتی فردار در سه نوع  2 شعله، 3 شعله، 4 شعله و 6 شعله وجود دارند.

اجاق گریل صنعتی

این دستگاه برای طبخ انواع غذاهای فست فودی مانند استیک ، همبرگر، هات داگ شنیتسل، نیمرو و هرچیزی که می تواند به صورت گریلی و تفت دادنی مصرف شود کاربرد دارد.

باربیکو

این دستگاه برای کباب کردن و ذغالی کردن انواع کباب کوبیده، جوجه و چنجه کاربرد دارد.  باربیکیو در واقع  نوعی روش پخت و پز است که علاوه بر گوشت قرمز و سفید می توان انواع ماهی وسبزیجات را با این دستگاه طبخ کرد. این دستگاه در حیاط باغ و ویلاهای شخصی مورد استفاده قرار می گیرد.

دیگ چلوپز صنعتی

دیگ چلو پز صنعتی یا دیگ پلوپز صنعتی برای پخت برنج برای تعدا زیادی افراد به کار می رود که هم در زمان مناسبی انجام می شود و هم در مصرف انرژی به صورت قابل توجهی صرفه جویی می کند. این دستگاه صنعتی در رستوران های سنتی بسیار کاربرد دارد.

دیگ خورش پز صنعتی

با تکنولوژِی خاص خود باعث می شود غذا و خورشت مورد نظر برای تعدادی زیادی افراد زودتر آماده شود. این محصول باعث صرفه جویی در انرژی می شود و پخت و پز با این دیگ خورش پز بسیار سریع تر و آسان تر صورت می گیرد تا خورش پز های خانگی.

سرخ کن صنعتی

سرخ کن های صنعتی از مهمترین تجهیزات در دسته بندی تجهیزات آشپزخانه هستند و اکثر رستوران ها برای تهیه غذاهای سرخ شده از این دستگاه استفاده می کنند. برای اینکه خوراکی ها خیلی بهتر و سریع تر و با روغن کمتر سرخ شوند از سرخ کن های صنعتی استفاده می کنند. این سرخ کن ها خوراکی های مانند سیب زمینی، قارچ و غذاهای فست فودی را به صورت عمیق و به اصطلاح به صورت مغز پخت سرخ می کند.

سیخ کباب و جوجه

سیخ برای کباب کوبیده و جوجه کباب استفاده می شود. یکی از کاربردی ترین وسایل برای هر خانواده که به تفریح و گردش می روند. سیخ ها انواع مختلف دارند که تمامی این محصولات همراه با قیمتشان در نگین طبخ خاورمیانه موجود می باشد.

کباب پز ریلی اتوماتیک

اگر رستوران سنتی بزرگی دارید و در رستوران خود کباب سرو می کنید روشهای قدیمی پاسخگو نیستند و باید فرایند کباب کردن را تسریع بخشید. کباب پزهای ریلی اتوماتیک به شما کمک می کنند کوبیده های خود را با دقت و سرعت بیشتری سرو کنید.

کباب پز صنعتی

برای اینکه نگران سوختن یا خشک شدن کباب خود نشوید می توانید از این دستگاه بی نظیر که حرارت را به صورت ملایم و یکنواخت به سمت بالا هدایت میکند و کباب های بی نظیر سنتی را درست میکند استفاده کنید.

ماهیتابه گردان صنعتی

این محصول در رستوران های سطح بالا استفاده می شود. برای اینکه از ریخت و پاش روغن جلوگیری شود و بتوانید آشپزخانه ای تمیز داشته باشید از ماهیتابه گردان های صنعتی استفاده می شود. ماهیتابه گردان ها برای سرخ کردن انواع خوراکی ها مانند گوجه، استیک، بادمجان و  انواع سبزیجات استفاده می شود. استفاده از روغن کم برای ماهیتابه گردان های صنعتی مزیت بالایی محسوب می شود.

مایکروفر:

دستگاهی است که غذا را در محیطی بسته و به صورت یکنواخت و با حرارت از قبل مشخص شده طبخ می کند. این دستگاه انواع متفاوتی دارد و در بسیاری از هتل ها برای گرم کردن غذا نیز استفاده می شود.

تجهیزات سرو غذا

در رستوران ها برای جابجا کردن غذا از ترالی یا ترولی ها استفاده می کنند. ترالی ها انواع مختلفی دارد و در دسته بندی تجهیزات آشپزخانه در تجهیزات مخصوص سرو قرار دارند.  از ترالی های پلاستیکی و چوبی گرفته تا ترولی های فلزی. ترولی های همچنین کاربردهای متفاوتی دارند. بعضی از آنها در اورژانس کاربرد دارند و به ترالی های اورژانس معروف هستند و بعض از آنها در هتل ها و رستوران ها کاربرد دارد. ترولی های حمل شیر برای حمل شیر و لبنیات مورد استفاده قرار می گیرد. میتوانید انواع ترالی ها را در سایت نگین طبخ خاورمیانه همراه با مشخصات آنها مشاهده کنید.

تجهیزات برودتی یا سرمایشی

این تجهیزات در آشپزخانه صنعتی کاربرد زیادی دارند و همچنین اهمیت بسیار بالایی دارند.  از یخساز  های حبه ای گرفته تا نگهداری موادی که نیاز به درجه دمای پایین دارند به عنوان تجهیزات برودتی معروف هستند. در ادامه با انواع تجهیزات برودتی بیشتر آشنا می شوید.

یخساز صنعتی

یخساز صنعتی دستگاهی است که برای تولید یخ با انواع ابعاد و سایزهای مختلف در زمان کوتاهتری از انواع یخسازهای خانگی به کار برده می شود. این دستگاه انواع مختلفی دارد. به عنوان مثال یخهای تولید شده توسط یخسازهای صنعتی می تواند خرد، درشت و یا مکعبی باشد. همچنین سایزهای متفاوتی دارد که در قالب یخسازهای 15 کیلویی تا 450 کیلویی عرضه می شود. معروف ترین یخسازها، یخسازهای 45 کیلویی و یخساز 100 کیلویی می باشد.

دستگاه بستنی ساز قیفی

یکی از محبوب ترین انواع بستنی ها، بستنی قیفی است. دستگاه های بستنی ساز قیفی اینقدر محبوب شده اند که حتی در سوپر مارکت ها نیز از آنها استفاده میکنند. این دستگاه انواع مختلفی دارد که بستنی های مختلفی دارد. بستنی های کاکائویی و ساده وانیلی از رایج ترین بستنی های تولید شده توسط دستگاه های بستنی ساز قیفی است.

آب سرد کن صنعتی، ساندویچ پانل، سردخانه صنعتی، سردخانه کانکسی شیر سرد کن از دیگر تجهیزات برودتی می باشد. که تمام توضیحات در دسته ها و داخل مخصولاتشان ذکر شده است.

دستگاه فریزر صنعتی و کانتر بین اجاقی از دیگر تجهیزات سرمایشی می باشند. فریزر های صنعتی برای نگه داشتن محصولات در دمای مشخص برای مدت طولانی استفاده می شود. قاعدتا فضای فریزرهای صنعتی به نسبت فریزرهای خانگی بسیار بزرگتر می باشد.

تجهیزات آماده سازی

این تجهیزات برای آماده سازی مواد خوارکی برای پخت غذا می باشد. چرخ گوشت های صنعتی، دستگاه های خامه زن و میز کار صنعتی از جمله تجهیزات آماده سازی می باشد.

چرخ گوشت صنعتی

هنگامی که حجم گوشت برای چرخ کردن زیاد می شود و روزانه به صورت مکرر میخواهید گوشت چرخ کرده داشته باشید نمی توانید از چرخ گوشت های خانگی استفاده کنید. در این صورت باید از چرخ گوشت های صنعتی استفاده کنید. چرخ گوشت های الکتروکار ایستاده و رومیزی و چرخ گوشت های فاما یکی از رایج ترین چرخ گوشت های صنعتی است. چرخ گوشت های صنعتی، حجم عظیمی از گوشت را در بازه زمانی کوتاه می تواند به گوشت چرخ کرده تبدیل کند. همچنین طول عمر چرخ گوشت های صنعتی خیلی بیشتر از چرخ گوشت های خانگی است و این یکی دیگر از مزیت های این نوع چرخ گوشت ها ست.

تجهیزات کافی شاپ

برای راه اندازی یک کافی شاپ به تجهیزات مناسب با طول عمر بالا نیاز است. تجهیزات کافی شاپ شامل مخلوط کن های صنعتی، آبمیوه گیری های صنعتی، اسپرسو سازها و در مواردی که غذا نیز پخت می شود نیاز به تجهیزات پخت غذاست. خرید تجهیزات کافی شاپ با قیمت و کیفیت مناسب می تواند به کسب و کار کافی شاپ بسیار کمک کند و دیگر نگران هزینه های نگهداری و تعمیرات تجهیزات خود در کافی شاپ نیستید.

دسته-بندی-تجهیزات-آشپزخانه-صنعتی

تجهیزات تهویه آشپزخانه صنعتی

یک آشپزخانه بزرگ و صنعتی نیاز به تهویه مناسب دارد. در آشپزخانه های صنعتی به دلیل رفت و آمد کارکنان و مشتریان نیاز است هوای داخل آشپزخانه و رستوران به صورت مناسب عمل تهویه هوا انجام شود. اگزست فن ها و تهویه های صنعتی جز تجهیزات تهویه آشپزخانه های صنعتی می باشند. اگر در آشپزخانه خود تهویه مناسب نداشته باشید می تواند بر کیفیت و طعم غذاهای شما تاثیر منفی بگذارد. سعی کنید برای خرید تجهیزات تهویه آشپزخانه های خود از تهویه مناسب و باکیفیت استفاده کنید چون این تهویه ها یک بار نصب می شوند و شاید برای مدت زمانی طولانی تعویض نشوند.

تجهیزات فست فود

در حال حاضر همه محله های یک شهر فست فودی دارند. تجهیزات فست فود مناسب می تواند به کسب و کار فست فود بسیار کمک کند. تصور کنید یک پیتزا یا یک ساندویچ تنوری در حرارت مناسب و یکنواخت پخت شود. این حرارت مناسب را دستگاه ههای شما تامین می کنند. حال تصور کنید یک فست فودی دارید و دستگاه فر شما به مدت چند روز کار نکند. در این صورت می خواهید کلی هزینه کنید که کسب و کار شما حتی برای چند ساعت تعطیل نشود. تجهیزات فست فود شامل انواع متفاوت فرهای پیتزا یا تاپینگ پیتزا، جوجه گردان مرغ بریان، دستگاه خمیر پهن کن، شوتینگ سیب زمینی، فر پیتزا ریلی، انواع فرهای پیتزا صندوقی، فریزر گریل صنعتی، گریل تخت رومیزی، گریل زغالی رومیزی و یخچال زیر گریلی می باشد.

البته بستگی به نوع فست فودی شما لازم نیست همه این تجهیزات خریداری شود. شما با مشاوره مناسب و طراحی فست فود خود می توانید بهترین تجهیزات لازم را با کیفیت و قیمت مناسب برای فست فود خود خریداری کنید.

تجهیزات لاندری یا خشک شویی

شاید رستوران شما به یک ماشین لباس شویی نیاز نداشته باشد. اما هتل ها، خوابگاه های دانشجویی و بسیاری از جاهای دیگر به شست وشوی تمیز لباس ها نیاز دارند. تجهیزات لاندری شامل نواع دستگاههای ماشین لباسشویی صنعتی، دیگ بخار، اتوپرس صنعتی و خشک کن لباس صنعتی می باشد. این تجهیزات انواع متفاوتی دارد و همچنین قیمتهای این دستگاه ها بنا به نوع دستگاه و سایز دستگاه متفاوت است.

تجهیزات لاندری می تواند یک کسب و کار واحد باشد. به این معنی که یک خشک شویی ساده را در نظر بگیرید که شامل یک لباسشویی صنعتی و یک اتوپرس بخار است. برای خرید تجهیزات خشک شویی فاکتور های متفاوتی از جمله برند دستگاهها و اینکه ساخت کدام کشور می باشند بسیار حائز اهمیت است. یکی ا اصلی ترین فاکتورهای خوب برای خرید تجهیزات لاندری پشتیبانی طولانی مدت می باشد. نگین طبخ خاورمیانه دستگاهها و تجهیزات لاندری خود را به مدت طولانی پشتیبانی و گارانتی می کند.

تجهیزات سلف سرویس

بن ماری های یکی از اساسی ترین تجهیزات هر رستوران و هر آشپزخانه صنعتی می باشد. بن ماری انواع متفاوتی دارد که حتی ضخامت آنها می تواند بر روی قیمت آنها تاثیر بگذارد. اینکه در کجا از کدام نوع بن ماری و با چه ابعادی از آنها استفاده کنیم را فقط یک سرآشپز کارکشته و مشاورین در این حوزه می تواند تشخیص دهد. علاوه بر ضحامت بن ماری ها معمولا عمق متفاوتی دارند. 100 میلی متر، 150 میلی متر و 200 میلی متر عمق های رایجی است که برای بن ماری ها موجود است.

سینی های سلف سرویس هم زیر مجموعه تجهیزات سلف سرویس می باشد که انواع مختلفی دارد. سینی های سلف سرویس 2 خانه، سینی سلف سرویس 3 خانه، سینی سلف سرویس 4 خانه و 5 خانه وجود دارد. اندازه این سینی ها و تعداد خانه های این سلف سرویس بر روی قیمت سینی های سلف سرویس تاثیر دارد. یکی از پر کاربرد ترین مکانها برای سینی های سلف سرویس خوابگاه های دانشجویی، بیمارستان ها و زندان ها می باشد. خوشبختانه نگین طبخ خاورمیانه همکاری خوبی با ارگانهای دولتی دارد.

در مطالب بالا به صورت کلی به تجهیزات آشپزخانه های صنعتی و رستوران های صنعتی اشاره شد. اگر میخواهید جزییات بیشتری راجع به محصولات و تجهیزات داشته باشد می توانید وارد لینک محصولات شوید. محدوده قیمت محصولات نیز درج شده است. اگر قصد دارید بیشتر راجع به محصولات بدانید و قیمت دقیق تجهیزات را داشته باشید می توانید با مشاوران و فروشندگان ما تماس بگیرید.

نگین طبخ خاورمیانه مختص به شهر تهران نیست و اگر در هر کجای ایران و یا خارج از ایران هستید ما می توانیم هم آشپزخانه شما را طراحی کنیم و هم تجهیزات شما را تهیه کنیم. مدیران و مشاوران با تجربه ، با کم ترین هزینه و بالاترین کیفیت و در کوتاهترین زمان ممکن آشپزخانه شما را تجهیز می کنند.

اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02191014899
سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت