راهنمای راه اندازی قصابی

نحوه-راه-اندازی-قصابی

قصابی چیست؟

به طور کلی قصابی یک فروشگاه خرده فروشی است که محصولات گوشت و مرغ تازه را عرضه می کند و به فروش می رساند، علاوه بر گوشت قرمز و مرغ ممکن است محصولات دیگری مانند ماهی را نیز عرضه کند. اغلب قصابی ها گوشت را در قصابی خود پردازش و بسته بندی می کنند و در نتیجه محصولات تازه و با طعم عالی عرضه می شود. با این حال، قصابی ها در محل کار خود و در فروشگاه خود دارای کشتارگاه نیستند و گوشت تازه را از منبع دیگری دریافت می کنند.

قصابی ها از دیر باز به بخش مهمی از جوامع محلی تبدیل شده اند و گوشت تازه و منابع سالم پروتئین را برای ساکنان شهر خود تامین می کنند. برای صاحبان بالقوه و دارای سرمایه، راه اندازی قصابی فرصتی عالی است زیرا به آنها این امکان را می دهد یک کسب و کار تازه و پرسود را راه اندازی نمایند. به عنوان مثال، آمریکایی ها به خاطر عشقشان به گوشت معروف هستند  و دوستداران گوشت تقریباً همیشه بیشترین تلاش خود را می کنند تا بهترین و باکیفیت ترین گوشت را خریداری نمایند و  این فرصتی عالی برای علاقه مندان است که با راه اندازی یک قصابی گوشتی با کیفیت و تازه را عرضه نمایند و با جذب مشتریان زیاد، سرمایه خود را چندین برابر نمایند.

بیشتر بخوانید : عیب یابی چرخ گوشت صنعتی و اصلی ترین ایراد های متعلق به آن

راه اندازی قصابی

راه اندازی قصابی و راه اندازی یک مغازه قصابی در نگاه اول پیچیده به نظر می رسد، اما تقسیم فرآیند به مراحل جداگانه همه چیز را آسان تر می کند. گروه صنعتی نگین طبخ خاورمیانه که در تولید و عرضه تجهیزات آشپزخانه صنعتی، تجهیزات برودتی، مخازن استیل و تجهیزات قصابی فعالیت می کند، یک راهنمای 9 مرحله‌ای برای راه اندازی قصابی، برای علاقه مندان  را گردآوری نموده است که در آن همه موارد  و نکاتی را که باید قبل از شروع کسب‌وکار خود و راه اندازی قصابی باید بدانند  آورده شده است. پس برای کسب اطلاعات بیشتر در باره کسب و کار مورد علاقه خود تا پایان این مقاله همراه ما بمانید.

بیشتر بخوانید : تعمیر و نگهداری یخچال و فریزر صنعتی

چگونه-قصابی-بزنیم

1. تعیین نوع مغازه قصابی

انتخاب نوع قصابی که می خواهید افتتاح کنید یکی از مهم ترین مراحل در فرآیند برنامه ریزی  و راه اندازی قصابی است زیرا مشخص می کند که بازار هدف شما چیست. در طول مرحله مفهوم‌سازی، تصمیم خواهید گرفت که چه نوع محصولاتی را به مشتریان خود ارائه می‌دهید و همچنین چه روندهای صنعتی را در کسب‌وکار خود باید بگنجانید. چندین مفهوم مختلف وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید، هر کدام بخش متفاوتی از بازار را هدف قرار داده و محصولات مختلفی را ارائه می دهند.

  • قصابی سنتی

قصابی های سنتی در فروش انواع گوشت و محصولات مکمل آن تخصص دارند. گوشت‌هایی مانند گوشت گاو، خوک و مرغ را در یک قصاب سنتی خواهید یافت که به مشتریان این امکان را می‌دهد تا همه محصولات گوشتی خود را در یک مکان دریافت کنند. اکثر قصابی های سنتی گزینه های غذایی دیگری مانند چاشنی های خوراکی نیز ارائه می دهند و محصولات گوشتی پخته شده خود را تهیه می کنند.

  • قصابی وگان

یک قصابی وگان فروش محصولات بدون گوشت و جایگزین های گیاهی را در اولویت قرار داده است. ایده یک قصابی وگان جدید و در حال رشد است، زیرا رژیم های غذایی جایگزین مانند وگانیسم همچنان دارای محبوبیت بالایی هستند. برخی از محصولات رایجی که در قصابی های وگان فروخته می شوند عبارتند از گوشت های گیاهی مانند همبرگر سبزیجات و اقلام مکمل بدون لبنیات مانند پنیرهای گیاهی. ایده یک قصابی وگان ممکن است متناقض به نظر برسد، اما راه اندازی یک قصابی وگان به شما این امکان را می دهد که از رقبا متمایز شوید و رژیم های غذایی جایگزین را تامین کنید.

  • قصابی حلال

قصابی های حلال یک گرایش خدمات غذایی هستند که محبوبیت آنها در حال افزایش است، بیشتر در جوامعی که ریشه های فرهنگی قوی و اسلامی را  دارند یافت می شود. قصابی های حلال مانند قصابی های سنتی به مشتریان خدمات ارائه می دهند، اما روش ذبح حیوانات متفاوت است. حلال در زبان عربی به معنای مجاز است و گوشت حلال به معنای ذبح حیوان طبق قوانین اسلامی است. برای حلال بودن گوشت، حیوان باید در زمان ذبح سالم باشد، خون آن به طور کامل از لاشه آن تخلیه شود و مورد تایید سازمان غذای حلال باشد. افتتاح یک قصابی حلال بر خلاف قصابی سنتی به شما امکان می دهد بازارهای خود را گسترش دهید و اگر قصابی را در مکانی با جمعیت مسلمان زیاد باز می کنید باید مورد توجه قرار گیرد.

راه-اندازی-قصابی

2. طرح تجاری قصابی

هنگام افتتاح هر کسب و کاری  مانند راه اندازی قصابی ، نوشتن یک طرح تجاری خوب ضروری است. با یک طرح تجاری، می توانید اهداف، پیش بینی ها و برنامه های قصابی خود را مشخص کنید. این سند در آینده حیاتی خواهد بود، زیرا تمام اطلاعات مورد نیاز بانک‌ها و سرمایه‌گذاران را قبل از تصمیم‌گیری برای تامین مالی قصابی شما در اختیار آنها قرار می‌دهد. اگر می خواهید یک طرح تجاری کارآمد قصابی عمیق ایجاد کنید، باید این بخش ها را در نظر بگیرید:

  1. خلاصه اجرایی: خلاصه ای از اطلاعات موجود در طرح کسب و کار شما که اهداف شما را برجسته می کند، مانند اینکه چرا قصابی شما ارزش سرمایه گذاری در آن را دارد.
  2. شرح مغازه : یک نمای کلی از مغازه خود ارائه دهید که شبیه به خلاصه اجرایی شما باشد، اما در مورد پیش بینی ها و استراتژی ها عمیق تر باشید.
  3. مفهوم و منو : توضیح دهید که چه مفهومی را برای قصابی خود انتخاب کرده اید و چه اقلام غذایی را عرضه می کنید.
  4. ساختار مدیریت و مالکیت : در مورد نوع ساختار مالکیت قصابی شما با جزئیات صحبت کنید و سلسله مراتب مدیریت مغازه را مورد بحث قرار دهید.
  5. کارمندان و نیازهای کارکنان : این بخش کارمندان و کارکنانی را که برای اداره قصابی شما مورد نیاز هستند، نشان می دهد.
  6. بازاریابی و تجزیه و تحلیل رقبا : در این بخش، جمعیت شناسی و بازارهای هدف را شناسایی کرده و رقبای بالقوه کسب و کار خود را تجزیه و تحلیل کنید.
  7. تبلیغات و استراتژی های بازاریابی : این بخش باید استراتژی های بالقوه بازاریابی و تبلیغاتی را که می تواند برای دستیابی به جمعیت هدف شما مورد استفاده قرار گیرد، تشریح کند.
  8. امور مالی – از این بخش برای تجزیه و تحلیل پیش بینی های مالی، لیست هزینه ها و هزینه ها و بحث در مورد مدت زمانی که کسب و کار سودآور می شود استفاده کنید.

3. تامین سرمایه راه اندازی قصابی

یک طرح تجاری محکم برای قصابی شما باید به شما کمک کند که  وام ها و سرمایه گذاری ها را آسان تر  دریافت کنید و حتی دریافت آنها را تضمین کند. تأمین سرمایه لازم برای راه اندازی قصابی خود ممکن است در ابتدا گزاف به نظر برسد، اما راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید به این پول دست پیدا کنید. طرح کسب و کار شما باید مشخص کند که به چقدر بودجه نیاز دارید و به شما امکان می دهد بهترین راه برای نزدیک شدن به تامین مالی و سرمایه لازم برای راه اندازی قصابی خود را تعیین کنید. در اینجا برخی از رایج ترین گزینه های تامین مالی موجود برای صاحبان قصابی بالقوه وجود دارد:

  • وام مشاغل کوچک: وام کسب و کار کوچک نوع خاصی از وام است که دریافت آن آسان تر است و دارای نرخ بهره مطلوب است. این نوع وام می تواند بودجه مورد نیاز برای راه اندازی قصابی خود را بدون نیاز به صرف نظر از سهام یا پرداخت پرداخت های با بهره بالا در اختیار شما قرار دهد.
  • وام تجاری سنتی: اگر برای قصابی خود به بودجه زیادی نیاز دارید، ممکن است به وام تجاری سنتی نیاز داشته باشید. وام های تجاری سنتی پول بیشتری را در اختیار شما قرار می دهند، اما روند درخواست سخت گیرانه تر خواهد بود و نرخ های بهره ممکن است به اندازه وام های تجاری کوچک مطلوب نباشد.
  • تامین مالی سهام خصوصی: تامین مالی سهام خصوصی شامل صرفه جویی در سهام در قصابی خود در ازای سرمایه گذاری پولی می شود. سهام خصوصی یک وام نیست، بنابراین شما مجبور نخواهید بود چیزی را پس بدهید، اما مراقب باشید که سهام و کنترل بیش از حد قصابی خود را از دست ندهید.
  • خود تأمین مالی: گر پولی پس انداز دارید، می توانید از آن پس انداز استفاده کرده و آن را در قصابی خود قرار دهید. تامین مالی قصابی خود به شما این امکان را می دهد که از دست کشیدن از سهام و پرداخت نرخ های سود بالا اجتناب کنید، اما صرف پس انداز شخصی خود برای تامین مالی می تواند ریسک بالایی هم داشته باشد.
  • تامین مالی جمعی: با تامین مالی جمعی، جامعه ای از افراد می توانند منابع خود را با هم جمع کنند و به یک هدف پولی تعیین شده برسند. در ازای کمک‌های مالی، معمولاً به سرمایه‌گذاران جمعی معاملات ویژه یا محصولات انحصاری داده می‌شود که به طور معمول نمی‌توان آنها را تهیه کرد.

بیشتر بخوانید : همه چیز درباره غذای خیابانی + بهترین غذاهای خیابانی در آسیا

آموزش-راه-اندازی-قصابی

4. پرداخت هزینه های راه اندازی فروشگاه قصابی

هنگام راه اندازی قصابی خود، با هزینه های راه اندازی مختلفی مواجه خواهید شد که باید آنها را پوشش دهید. عوامل زیادی می‌توانند بر هزینه‌های راه‌اندازی قصابی تأثیر بگذارند. این عوامل شامل مکان کسب و کار شما، خرید یا اجاره کردن، و نوع تجهیزاتی است که کسب و کار خود را با آن تجهیز و راه اندازی می کنید. با وجود تفاوت در هزینه های راه اندازی، در اینجا چند مورد وجود دارد که باید هنگام راه اندازی قصابی خود برای پرداخت آن ها آماده باشید:

  • پیش پرداخت : هزینه مکان فیزیکی قصابی یکی از بزرگترین هزینه های راه اندازی خواهد بود که باید بپردازید. برای کمک به پوشش هزینه می توان وام گرفت، اما معمولا پیش پرداخت 15 تا 20 درصد از اصل وام مورد نیاز است.
  • هزینه های بازسازی و ساخت و ساز:  وقتی یک مکان آجر و ملات برای قصابی خود خریداری می کنید، بلافاصله آماده نمی شود. برای اینکه قصابی خود را به شکلی مناسب در خدمت مشتریان قرار دهید، باید در هزینه های بازسازی و ساخت  آن خرج کنید.
  • تجهیزات قصابی : برای تهیه گوشت، قصابی شما ممکن است به تجهیزاتی مانند دستگاه های برش گوشت، دستگاه های آبگیری غذا، نرم کننده های گوشت و چرخ گوشت و …  نیاز داشته باشد.
  • موجودی قصابی : یک قصابی باید با انواع مختلف گوشت و همچنین برش های مختلف از هر نوع گوشت برای ارائه خدمات به مشتریان عرضه شود.
  • لوازم و لوازم یکبار مصرف قصابی : لوازمی مانند کاغذ قصابی، ریسمان، بسته بندی مواد غذایی، ظروف و ظروف که دارای  قیمت بالایی نیستند، اما هزینه های آنها می تواند در طول زمان افزایش یابد.
  • دستمزد کارمندان : انواع مختلفی از کارمندان برای اداره یک قصابی مورد نیاز است. این کارمندان باید غرامت و دستمزد دریافت کنند.
  • بازاریابی : برای جذب مشتریان جدید و رسیدن به بازار هدف خود، باید در کمپین های بازاریابی و تبلیغات سرمایه گذاری کنید.
  • مجوزها : برای راه اندازی قصابی، باید مجوزهای مختلفی را دریافت کنید. هزینه های درخواست و سایر هزینه ها ممکن است در طول این فرآیند ایجاد شود.

5.  مجوزهای راه اندازی قصابی

قبل از باز کردن قصابی خود، باید برای انواع مجوزها و گواهی ها اقدام کرده و آنها را دریافت کنید. این اسناد مهم جنبه های بسیاری را شامل می شود، از جمله اهداف شناسایی کسب و کار و مجوز برای فروش محصولات خاص. تعدادی از مهمترین اسناد در زیر لیست شده است.

  1. درخواست کتبی برای اخذ پروانه کسب قصابی و مغازه قصابی
  2. باید درخواست کتبی ثبت شود و رسید آنها دریافت نمایید
  3. کمیسیون بازرسی از محل مورد نظر شما بازدید به عمل می آورد و گزارشی را تهیه می کند.
  4. در جلسه هیئت مدیره درخواست شما بررسی و پاسخی کتبی برای شما ارائه خواهد شد.
  5. بعد از دریافت پاسخ مثبت باید مدارکی را برای تعیین واحد ملکی و وضعیت آن ارائه نمایید.
  6. در صورت داشتن سند مالکیت باید به نام متقاضی باشد
  7. در صورت داشتن اجاره نامه رسمی باید به نام متقاضی باشد.
  8. در صورت داشتن اجاره نامه عادی  همراه با تعهد محضری باید به نام متقاضی باشد.
  9. مبایعه نامه باید به نام متقاضی باشد.
  10. رسید پرداخت اجاره بهای معتبر لازم و ضروروی است.
  11. برای آقایان داشتن گواهی پایان خدمت یا گواهی معافیت دائم لازم و ضروری است.
  12. درفترچه آماده به خدمت بدون مهر غیبت لازم است
  13. گواهی اشتغال به تحصیل ضروری است.

مکات-مهم-در-راه-اندازی-قصابی

6.مکان مناسب برای راه اندازی قصابی

انتخاب مکان برای راه اندازی قصابی، یک گام مهم در راه اندازی کسب و کار شما برای موفقیت در آینده است. موقعیت مکانی قصابی با کیفیت به شما امکان می دهد به راحتی به مشتریان دسترسی داشته باشید و فروش  محصولات خود را افزایش دهید و موفقیت کسب و کار خود را افزایش دهید. قبل از هر تصمیمی در مورد مکان نهایی، باید یک تجزیه و تحلیل دقیق مکان انجام دهید. در اینجا چند ویژگی کلیدی وجود دارد که باید هنگام جستجوی مکانی برای قصابی خود به دنبال آنها باشید:

  • اندازه : قصابی شما باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا بتواند تجهیزات را در خود جای دهد، محصولات گوشتی را ذخیره کند و اقلامی را برای فروش به نمایش بگذارد.
  • ترافیک : قصابی ها ممکن است در ابتدا برای جذب مشتری و جلب توجه با مشکل دست و پنجه نرم کنند، بنابراین داشتن مکانی که ترافیک زیادی برای پیاده روی و وسایل نقلیه داشته باشد، می تواند راهی عالی برای به رسمیت شناختن نام شما و جذب مشتریان جدید باشد.
  • سهولت تحویل : یک قصابی بارها محموله های محصولات گوشتی و سایر لوازم را دریافت می کند، بنابراین هنگام انتخاب مکان، سهولت دسترسی کامیون های تحویل را در نظر بگیرید.
  • فروشگاه های رقیب: رقبای اصلی قصابی ها شامل سوپرمارکت ها هستند، بنابراین سعی کنید در مکانی که دارای یک سوپرمارکت بزرگ دارای فروشگاه عرضه گوشت است، مستقر نشوید.

7. کارکنان مورد نیاز برای راه اندازی قصابی

یک قصابی قطعات متحرک زیادی دارد و در نتیجه برای کار به چندین کارمند مختلف نیاز دارد. برخی از این کارمندان بر رسیدگی و تهیه فرآورده های گوشتی تمرکز می کنند، در حالی که برخی دیگر مشتری مدار هستند. هنگام راه‌اندازی یک قصابی، در اینجا برخی از مهم‌ترین موقعیت‌هایی که باید برای پر کردن آن‌ها جستجو کنید آورده شده است:

  • قصاب ها: قصاب ها مهمترین بخش کارکنان شما هستند. قصابان شما کسانی هستند که گوشت را برش می دهند و پیرایش می کنند و همچنین گوشت را برای فروش آماده سازی می کنند.
  • مدیران : ممکن است به یک کارمند مدیریتی نیاز باشد که قصابی را در زمانی که شما در اطراف نیستید نظارت کند و کمک کند تا اطمینان حاصل شود که همه چیز طبق برنامه پیش می رود.
  • کارکنان جلوی فروشگاه : یک قصاب به تعدادی از کارکنان  نیاز دارد تا سفارشات را دریافت کنند و افراد را چک کنند.
  • بسته‌بندی‌کننده‌ها : یک قصابی اغلب محموله‌های گوشت و سایر لوازم را دریافت می‌کند، به این معنی که ممکن است کارکنانی که برای تخلیه و بسته‌بندی محموله‌ها اختصاص داده شده باشند، لازم باشد.

8.بازاریابی برای قصابی

بازاریابی و تبلیغات قصابی شما برای به نمایش گذاشتن نام و نام تجاری شما به عموم الزامی است. با تبلیغات بسیار زیادی که در فضای کسب و کار امروزی برای جلب توجه رقابت می کنند، متمایز شدن از رقبا می تواند بسیار سخت باشد. اگر می خواهید قصابی خود را بازاریابی کنید و به بازار هدف خود برسید، این نکات بازاریابی را بررسی کنید:

  1. خود را در جامعه ادغام کنید : یک قصابی موفق با جامعه محلی خود در ارتباط است .
  2. بهبود در شبکه ها اجتماعی : وب سایت ها و برنامه هایی مانند OpenTable، Yelp، و Google My Business برای رشد کسب و کارهای کوچک حیاتی هستند. اطمینان حاصل کنید که قصابی شما در این سایت‌ها ثبت شده است و از آنها برای به حداکثر رساندن برند استفاده می‌کند.
  3. یک وب سایت قوی ایجاد کنید : در دنیای دیجیتالی امروزی، داشتن یک وب سایت قوی برای رشد کسب و کار شما بسیار مهم است. چندین پلتفرم در دسترس کسب و کارها وجود دارد که ایجاد یک وب سایت محکم را به یک کار ساده تبدیل می کند. با یک وب سایت قوی، مشتریان مکانی خواهند داشت که می توانند در مورد کسب و کار شما اطلاعات کسب کنند و محصولات را سفارش دهند.
  4. پیشنهادات تبلیغاتی و فروش : برای جذب مشتریان جدید به قصابی خود، سعی کنید معاملات و تبلیغات ویژه را به مشتریان ارائه دهید. ارائه گوشت های باکیفیت یا منحصر به فرد به مشتریان احتمالی با قیمت بسیار عالی راهی فوق العاده برای جذب افراد جدید است. ایده این است که با فروش و تبلیغات خود مشتریان جدیدی را جذب کنید و سپس برای حفظ آنها به محصول و تجارت عالی خود تکیه کنید.
  5. یک برنامه وفاداری ایجاد کنید : حفظ مشتریان بخش مهمی از تجارت است و ایجاد یک برنامه وفاداری راهی عالی برای افزایش حفظ مشتری است. سعی کنید وضعیت اعضای ویژه و تخفیف های خرید مکرر را به مشتریان خود ارائه دهید. وقتی نوبت به تهیه گوشت و غذا برای رستوران ها می رسد، سعی کنید به مشتریانی که مرتباً سفارشات عمده خرید می کنند، تخفیف بدهید.

9. افتتاح قصابی

بعد از  راه اندازی قصابی ، باید یک مراسم افتتاحیه ویژه برا برگزار نمایید. افتتاح قصابی شما حیاتی است زیرا کسب و کار شما را به جامعه معرفی می کند و زمینه موفقیت را فراهم می کند. بسته به نوع قصابی که راه اندازی می کنید، چند گزینه مختلف برای افتتاح وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید.

افتتاحیه سبک

با یک افتتاحیه سبک می توانید اطمینان حاصل کنید که همه چیز در قصابی شما آماده است و به کارکنان خود یک تجربه شبیه سازی شده مفید بدهید. در این مدت می توانید بازخورد ارزشمندی در مورد جنبه هایی مانند پیشنهادات منو و قیمت محصولات خود دریافت کنید. علاوه بر این، یک افتتاحیه سبک به شما امکان می دهد تا اعضای مهم جامعه را دعوت کنید و به شما فرصتی می دهد تا قصابی خود را معرفی کنید و روابط مهمی برقرار کنید.

افتتاحیه بزرگ

افتتاح قصابی شما یک مناسبت خاص را نشان می دهد، به این معنی که یک افتتاحیه بزرگ در دستور کار است. افتتاحیه های بزرگ رویدادهایی هستند که شامل معاملات انحصاری، رویدادهای ویژه و جمعیت زیادی می شوند. افتتاحیه بزرگ راهی موثر برای ایجاد تبلیغات و معرفی قصابی شما به مشتریان احتمالی است. این برای بسیاری از افراد معرفی آنها به کسب و کار شما خواهد بود، بنابراین گذاشتن اولین تاثیر مثبت با افتتاحیه بزرگ مهم است.

مصرف گوشت حتی با ظهور رژیم‌های غذایی جایگزین مانند گیاه‌خواری و گیاه‌خواری همچنان بسیار بالاست، به این معنی که قصابی‌ها هنوز فرصت‌های تجاری خوبی هستند. در واقع، این روندها فرصتی عالی برای قصابی ها فراهم می کند تا محصولات خود را گسترش دهند و از روندهای بازار با محصولات جدید سرمایه گذاری کنند. اگر به دنبال افتتاح مغازه ای هستید که می تواند به عنوان تامین کننده برتر گوشت به بخش کلیدی جامعه محلی شما تبدیل شود، افتتاح یک قصابی یک گزینه عالی است. همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره تجهیزات لازم برای راه اندازی قصابی  می توانید با همکاران ما در بخش پشتیبانی وبسایت نگین طبخ تماس حاصل نمایید.

اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

02191014899
سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت