نکات مهم خرید یخچال صنعتی

انواع-یخچال-هتل

نکات مهم خرید یخچال صنعتی

قبل از خرید یخچال صنعتی ، اولین گام‌ یعنی انتخاب متناسب‌ترین دستگاه متناسب با نیازها و خواسته‌های خاص شما بسیار مهم است. این مرحله نیازمند کسب اطلاعات در مورد انواع یخچال های صنعتی و شناخت دقیق نیاز های کسب و کار شما است.

چرا ما نیازمند یخچال های صنعتی هستیم؟ در فروشگاه‌های مواد غذایی، محصولاتی به فروش می‌رسند که نیاز به نگهداری در دمای سرد یخچال دارند. این محصولات باید در یک محیط استاندارد و سرد نگهداری شوند . همچنین کاهش ضایعات و تلفات مواد غذایی که اغلب ناشی از فساد است، یکی از دلایل مهم استفاده از تجهیزات برودتی است. به همین دلیل، صنایع غذایی و تولیدکنندگان تجهیزات آشپزخانه صنعتی، برای جلوگیری از این مشکلات و نیز حفظ طعم و کیفیت غذا به ساخت یخچالهای صنعتی روی آورده اند.

اما چگونه مناسب ترین یخچال صنعتی با نیازها و کسب و کارتان را پیدا کنید؟ عواملی وجود دارند که با شناخت آنها میتوانید براحتی یخچال صنعتی موردنظر خود را بیابید. بطور خلاصه برخی از این عوامل عبارتند از: اندازه، کارایی، میزان مصرف انرژی، ویژگی‌های اضافی مانند نمایشگر دما، کیفیت ساخت، و گارانتی. همچنین، لازم است از مارک‌های معتبر و تأییدشده استفاده کنید تا از کیفیت و عملکرد بهتری برخوردار شوید.

در ادامه این عوامل و نکات مهم در خرید یخچال صنعتی را بررسی خواهیم کرد.

 

نکات-مهم-خرید-یخچال-صنعتی

  • اندازه و ابعاد

انتخاب ابعاد مناسب برای خرید یخچال صنعتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در راستای انتخاب بهترین مدل برای کسب و کار خود، نیاز است که ابعاد مکان فعلی و حجم مواد مورد استفاده را به دقت بررسی کنید. ابعاد و اندازه محل نصب می‌تواند بر قیمت و سایر جنبه‌های خرید تأثیرگذار باشد. همچنین، انتخاب ابعاد مناسبی که به راحتی جابجایی و حمل یخچال را فراهم کند، حائز اهمیت است. پس متناسب با میزان فضای در دسترس و مقدار موادی که قرار است در یخچال نگهداری شوند، می‌توانید یخچال صنعتی را انتخاب کنید.

هنگام انتخاب یخچال صنعتی برای محصولات نوشیدنی و سایر مواد، اندازه و ابعاد آنها نقش مهمی ایفا می‌کند. به دلیل تنوع در ابعاد و شکل‌های مختلف این محصولات، توجه به نیازهای خود و ملاک‌های خرید یخچال صنعتی ضروری است. همچنین تعداد درب‌های یخچال و فضای خالی برای نصب نیز باید در نظر گرفته شود. برای تعیین اندازه یخچال و درنظر داشتن مقداری فضا برای تهویه و سیرکولاسیون حرکتی، باید از اندازه دقیق منطقه آشپزخانه صنعتی خود آگاهی کافی داشته باشید. علاوه بر این، شما باید به مسائلی نظیر تعداد دفعات باز و بسته شدن یخچال، حجم ذخیره هفتگی  و مهمتر از همه ظرفیت تخمینی مصرف مواد غذایی ذخیره‌شده توجه داشته باشید.

بیشتر بخوانید : تعمیر و نگه داری یخچال و فریزر صنعتی

  • درجه حرارت

بررسی درجه حرارت یخچال‌های صنعتی اهمیت بالایی در نگهداری مواد غذایی دارد. بیشتر یخچال‌های تجاری مدرن به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توانند دمای بین 36 تا 40 درجه فارنهایت یعنی دمای بین 2 تا 4 درجه سانتی گراد را تنظیم کنند.

شاید از خود بپرسید که برای انواع یخچال صنعتی نظیر خرید یخچال صنعتی نوشیدنی چرا باید موضوعی همانند درجه حرارت و قیمت یخچال نوشیدنی موضوع مهمی به شمار آید؟ هر ساختمان و فضایی قطعاً معماری و طراحی یکسانی ندارد و بنابراین کنترل درجه حرارت یخچال یکی از موارد مهم در نگهداری اصولی آن است. پس یکی از نکات مهمی که نیاز است روی آن تمرکز کنید‌، دمای یخچال صنعتی است.

نگین-طبخ-خاورمیانه

  • محل قرار گیری

محل قرارگیری یخچال صنعتی نیز یکی از نکات مهم است که در شناخت نیازهایتان اهمیت دارد. در کجای آشپزخانه می‌خواهید آن را بگذارید؟ قبل از تصمیم گیری در مورد خرید، باید به فکر تدارکات حمل و نقل باشید. وقتی محل را انتخاب کردید، ابتدا آن را اندازه‌گیری کنید تا به اندازه کافی جادار باشد تا بتواند یخچال را در خود جای دهد.

بیشتر بخوانید : نکات مهم خرید فریزر صنعتی

  • نوع غذا

امروزه برای برآورد قیمت این نوع محصولات و انواع مختلف یخچال صنعتی برای خرید به این موضوع هم می‌توان توجه کرد که قرار است از چه مواد غذایی درون یخچال مورد نظر خود استفاده کنید. این‌که مواد غذایی قرار است پخته و یا خام نگهداری شوند، قطعاً موضوع حائز اهمیتی خواهد بود.

مواد غذایی گوناگون هرکدام مقررات خاصی را برای نگهداری نیازمندند و به همین دلیل، باید به کمیت نیز توجه کنید. برخی از خریداران به این موضوع هم بسیار توجه می‌کنند که آیا به یخچالی که درب شیشه دارد نیاز دارند و یا بهتر است نسبت به خرید این مدل‌ها صرف‌نظر کنند. شاید باور نکنید اما باید به ظرفیت داخلی یخچال هم دقت کنید تا در هنگام ذخیره مواد غذایی دچار مشکلات ریزودرشتی نشوید. شما همچنین باید تعیین کنید که آیا در تجارت مواد غذایی خود دارای واحدهای سلف سرویس هستید؟ آیا مدلهای درب شیشه ای برای نوشیدنی‌ها و دسرهای سلف سرویس برای کسب و کار شما بدلیل اینکه مواد غذایی بیشتر در معرض دید مشتریان است، مناسب اند یا مدلهای زیر کانتری بدلیل کم بودن فضا برای کسب و کارتان مناسب است؟

نگین-طبخ-خاورمیانه

  • کندانسور

مدل‌های دیگر یخچال صنعتی را میتوان با بررسی کندانسور و اواپراتور آن بررسی کرد. کندانسوری که کیفیت ساخت بالایی نداشته باشد، قطعاً باعث خرابی زودهنگام کمپرسور یخچال خواهد شد. همچنین باید چربی کندانسور را نیز ارزیابی کنید؛ چراکه گریس و چربی مانند یک عایق باعث گرم شدن یخچال صنعتی میشود.

بهتر است علاوه بر کیفیت کندانسور، عملکرد اواپراتور را نیز بررسی کنید زیرا عملکرد این قطعه در یخچال صنعتی بسیار حائز اهمیت است. اواپراتور یخچال مسئول کنترل دما و عملکرد کلی واحد است.بهتر است یخچال هایی را انتخاب کنید که دارای اواپراتورهایی با کیفیت بالا و توانایی کنترل دمای دقیق هستند تا از خرابی‌های غیرمنتظره جلوگیری شود و به بهره‌وری بیشتر از یخچال صنعتی دست یابید.

  • کابینت

در انتخاب یخچال صنعتی، بررسی کابینت یخچال از اهمیت بالایی برخوردار است. زمانی که کابینت یخچال به خوبی طراحی شده باشد، علاوه بر انجماد مواد غذایی، به زیبایی محیط نیز کمک می‌کند. برای انتخاب بهترین یخچال صنعتی، بهتر است علاوه بر در نظر گرفتن کابینت یخچال، به امکانات درونی کابینت نیز توجه داشته باشید. برای جلوگیری از هدررفت انرژی، عایق‌های استفاده شده در کابینت باید از نوع ضخیم باشد تا در اثر ساییدگی دچار مشکل نشوند.

فضای داخلی یخچال باید به خوبی سازمان یافته باشد تا در هنگام قرار دادن مواد غذایی دچار چالش و مشکل نشوید. توجه به این نکته ضروری است که گاهی اوقات گران‌تر بودن قیمت یخچال به معنای کیفیت بهتر نیست. لذا در هنگام خرید یخچال صنعتی، بهتر است علاوه بر بررسی قیمت، به بخش‌های درونی یخچال نیز توجه داشته باشید.

یخچال‌های صنعتی نیز هرکدام دارای کابینت‌هایی متفاوت هستند. سالم بودن کابینت‌ها بسیار مهم است. پس گول ظاهر زیبا را نخورید و کاملا کابینت ها را از هر نظر بررسی کنید.

بیشتر بخوانید : نگه داری صحیح گوشت در یخچال و فریزر چگونه است؟

خرید-یخچال-صنعتی

  • کمپرسور بالا یا پایین

هنگام خرید یخچال صنعتی، مکان قرارگیری کمپرسور یکی از مهم‌ترین عواملی است که باید مد نظر قرار گیرد. کمپرسور عامل اصلی در سرماسازی یخچال است و حفظ سلامت مواد غذایی را تضمین می‌کند. در بعضی مدل‌های یخچال، کمپرسور در بالای واحد قرار دارد، در حالی که در برخی دیگر، آن را در قسمت پایین نصب میکنند. اگر کمپرسور در بالای یخچال باشد، این محصولات اغلب استانداردهای بیشتری را رعایت کرده و عمر طولانی‌تری دارند. این نوع طراحی فضای ذخیره‌سازی بیشتری را در داخل یخچال فراهم می‌کند و اطراف آن را خنک‌تر می‌سازد. موقعیت بالای کمپرسور، جریان هوا را بهبود می‌بخشد و به افزایش کارایی یخچال در شرایط آب و هوایی گرم کمک می‌کند. این مدل‌ها برای مکان‌هایی که نیاز به تمیزی زیر دستگاه دارند، مثل رستوران‌ها که پر از دود و گرد و غبار هستند، بسیار مناسب هستند.

با این حال، یکی از مزایای مدل‌هایی که کمپرسور در پایین یخچال قرار دارد، وجود حفره پایین یخچال است که این امکان را به شما می‌دهد که در صورت لزوم به وسایل دسترسی داشته باشید.

سیستم-یخچال-رستورانی

مکان قرارگیری کمپرسور همچنین تأثیر مستقیمی بر قیمت دارد. یخچال‌های با کمپرسور در بالا قیمت بالاتری دارند، زیرا اغلب استانداردهای بیشتری را رعایت می‌کنند و عمر طولانی تری دارند. این مدل‌ها به خوبی در تنظیم دما و نگهداری مواد غذایی به‌ویژه در شرایط آب و هوایی گرم کمک می‌کنند. اما یخچال‌های با کمپرسور در پایین، قیمت کمتری داشته و از طرفی عمر مفید کمتری دارند. این مدل‌ها ممکن است مزایای کمتری در حفظ خنکی و نگهداری مواد غذایی داشته باشند.

در مجموع، مکان قرارگیری کمپرسور تأثیر زیادی بر کارایی و هزینه‌ی یخچال دارد و انتخاب بین یخچال با کمپرسور در بالا و پایین، بستگی به نیازها و شرایط محیطی شما دارد.

  • چرخ‌های یخچال

وزن یخچال‌های فروشگاهی به اندازه‌ای نیست که بتوان به آسانی آن‌ها را جابه‌جا نمود. برای اینکه هر زمانی که نیاز به جابجایی یخچال صنعتی خود داشتید به مشکل بر نخورید و به راحتی اینکار را انجام دهید ، پیشنهاد ما این است که یخچال مجهز به چرخ انتخاب کنید. داشتن چرخ‌های باکیفیت هم باعث راحتی در جابجایی یخچال و هم باعث افزایش طول عمر محصول خریداری شده می شود.

انتقال راحت یخچال‌های فروشگاهی یکی از مسائل اساسی است ، به خصوص در مکان‌هایی مانند سوپرمارکت‌ها که نیاز به جابجایی و تمیزکردن یخچال‌ها وجود دارد. تعبیه شدن چرخ زیر یخچال ها بجز راحتی، از آسیب های احتمالی در زمان جابجایی جلوگیری می کند و با همین پیشگیری ها موجب افزایش طول عمر یخچال می شود.

انواع-یخچال-هتل

  •  مصرف انرژی

یک یخچال فروشگاهی با کارایی بهتر در مصرف انرژی، تأثیر قابل توجهی بر کاهش هزینه‌های پرداختی برق خواهد داشت. بهمین خاطر توجه کردن به برچسب انرژی یخچال صنعتی درزمان انتخاب، یکی از نکات مهم است که نباید فراموش کنید. امروزه تکنولوژی‌های استفاده شده در تولید یخچال‌های صنعتی به گونه‌ای هستند که از برچسب بهینه انرژی برخوردارند.

برچسب انرژی (ENERGY STAR) به عنوان یک معیار، به جلوگیری از اتلاف انرژی کمک می‌کند و به صرفه‌جویی در مصرف برق کمک می‌کند. با پیشرفت فناوری، کمپرسورها و عایق‌بندی یخچال‌های صنعتی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که کمترین میزان مصرف انرژی را داشته . با این حال انتظار می‌رود که هر چه یخچال صنعتی بزرگ‌تر باشد، مصرف انرژی آن بیشتر باشد. پس به این موضوع در انتخاب یخچال صنعتی دقت کنید و میان اندازه ی موردنیاز یخچال و مصرف انرژی آن تناسب ایجاد کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

  • دسترس پذیری

یکی از نکات مهمی که خریداران کمترین توجه را به آن دارند، دسترسی پذیری یخچال است. یعنی یخچال تا چه میزان محصولات غذایی داخل خود را در دسترس قرار می دهد؟  به طور مثال برخی از یخچال‌های سوپرمارکتی دو در دارند، یکی در جلوی یخچال و دیگری در پشت آن. این نوع طراحی برای فروشگاه‌هایی که یخچال در مرکز فروشگاه قرار دارد، بسیار مناسب است. به این صورت، مشتریان از هر دو طرف به مواد غذایی درون یخچال دسترسی دارند، بدون اینکه نیاز باشد به سمت دیگر بروند.

این روش باعث می‌شود مشتریان تجربه خرید راحت‌تری داشته باشند و داشتن تجربه ی خوب هنگام خرید تضمین کننده ی بازدیدها و خریدهای بعدی مشتریان است. پس رعایت این نکات کوچک اما موثر، می‌تواند به پیشرفت کسب و کار شما کمک کند.

یخچال نوشیدنی های صنعتی

  • ویژگی های یخچال

برای خرید یخچال صنعتی، ابتدا به نیازهای فروشگاه خود توجه کنید تا بتوانید از میان مدل‌های مختلف، بهترین را انتخاب کنید. قبل از خرید نهایی، مشخص کنید که یخچال برای نگهداری چه نوع موادی استفاده خواهد شد. آیا تنها برای نگهداری مواد پروتئینی مورد استفاده قرار می‌گیرد؟ یا نیاز به فضای کافی برای قرارگیری انواع نوشیدنی دارید؟ این بررسی‌ها به شما کمک می‌کند تا یخچالی را انتخاب کنید که به بهترین شکل نیازهای کاری‌تان را برطرف کند.

در حال حاضر، با پیشرفت تکنولوژی، یخچال‌های صنعتی با امکانات متنوعی تولید می‌شوند. اگر قصد دارید مواد غذایی را در چشم مشتریان قرار دهید، بهتر است به دنبال خرید یخچال‌های شیشه‌ای فروشگاهی باشید. همچنین، برخی از یخچال‌های موجود در بازار دارای نمایشگر دمای هوشمند هستند که باعث تنظیم دما در یک رنج مشخص می‌شوند. بررسی چنین ویژگی هایی می‌تواند منجر به یک خرید هوشمندانه و مقرون به صرفه‌ شود.

هر نوع یخچال صنعتی برای کاربردها و نیازهای خاصی طراحی شده است. بنابراین، برای خرید یخچال صنعتی، باید به دقیق بررسی ویژگی‌ها و قابلیت‌های مورد نیازتان بپردازید. مطمئن شوید که یخچال مورد نظر شما دارای ویژگی‌هایی است که به بهترین شکل نیازهای کاری‌تان را برآورده کند و در طولانی‌مدت به شما کمک کند.

نگین-طبخ-خاورمیانه

جمع بندی نهایی

برای راه اندازی یا گسترش کسب‌و‌کار خود، تهیه‌ی تجهیزات با صرف هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه توصیه می‌شود. خرید یخچال‌های صنعتی به عنوان ابزار حیاتی در صنایع تجاری مهم است. انتخاب صحیح و بهینه این دستگاه‌ها به عنوان یک سرمایه‌گذاری حیاتی برای هر فروشگاه بسیار اهمیت دارد. نوع یخچال فروشگاهی مناسب برای فروشگاه شما به نوع فعالیت و مشخصات کسب‌وکار شما بستگی دارد. موقعیت فروشگاه، مشتریان اصلی، برندهای محصولات و جنس موادی که در ساخت یخچال فروشگاهی استفاده شده، تأثیر زیادی در انتخاب دارد.

فراموش نکنید تجربه خرید و رضایت مشتریان، اساسی ترین نکته برای رشد و پیشرفت کسب و کارتان است. بنابراین،با دقت و حوصله به بررسی انواع یخچال های صنعتی و نکات مهم هر کدام از آنها و نیازهای کسب و کارتان بپردازید و مناسب ترین یخچال صنعتی را انتخاب کنید. در این مقاله، انواع نکات مربوط به یخچال صنعتی و راهنمای خرید این محصولات بررسی شده است. امیدواریم که با رعایت موارد فوق، خرید و استفاده از یخچال‌های صنعتی به تحقق اهداف تجاری شما کمک کند. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر، می‌توانید با کارشناسان ما از طریق شماره‌های درج شده در بخش تماس با ما،          تماس بگیرید.

اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

02191014899
سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت