سیستم تهویه آشپزخانه صنعتی | بررسی کامل جوانب آن

سیستم-تهویه-آشپزخانه-صنعتی

 سیستم تهویه آشپزخانه صنعتی

در همه جا و تمام نقاط دنیا قوانین و استاندارد های بخصوصی برای محیط رستوران و ایمنی کارکنان و مشتریان وجود دارد. یکی از قانون های بسیار مهم در این زمینه سیستم تهویه برای محیط و تجهیزات آشپزخانه صنعتی است ، این سیستم به دلیل حفظ شرایط محیط کاری، حفظ کیفیت غذاها و سلامت کارکنان باید به صورت مناسب و استانداری طراحی و نصب شود.

ما در این مقاله درباره سیستم تهویه و معرفی اجزای آن با شما صحبت خواهیم کرد. پس برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

امروزه قوانینی به دلیل بالا رفتن استاندارهای بهداشتی و پاکیزه گی هوا در سراسر دنیا ، قوانینی که برای تهویه آشپزخانه های صنعتی وضع شده است بسیار سخت گیرانه تر از سایر مکانهایی است که به سیستم تهویه نیاز دارند . این قوانین به عنوان قوانین جامع ایمنی آشپزخانه های صنعتی معروف هستند و همگی بر تهویه درست و اصولی هوا تاکید دارند.

بیشتر بخوانید: نگهداری تجهیزات آشپزخانه صنعتی | دلایل و اهمیت آن

سیستم تهویه

به صورت کلی سیستم تهویه دارای دو بخش اصلی است . بخش اول سیستم تهویه کار مکش و فیلتر کردن هوای محیط را دارد . بخش دوم وظیفه تنظیم کردن ویژگی هایی مانند دما و رطوبت و دمش هوای تازه و سالم را به داخل محیط بر عهده دارد.

سیستم تهویه آشپزخانه ها با توجه به حرارت و پخت و پز و ایجاد چربی و دود مداوم کمی متفاوت است و ویژگی های دیگری هم باید داشته باشد.

تهویه-آشپزخانه-صنعتی

آشپزخانه های صنعتی در انواع رستوران ها، فست فود ها، هتل ها، اداره ها، بیمارستانها، زندانها ، تالارهای پذیرایی و … وجود دارند.

یکی از نقاط اشتراک همه آشپزخانه های صنعتی در همه جا سیستم تهویه است که دو هدف بسیار مهم را در پی دارد:

  1. یکی ایجاد فضای کار سالم ، پاکیزه ،بهداشتی ، تمیز است.
  2. هدف دوم ایجاد امنیت برای کارکنان و مهمانان  است.

آشپزخانه های صنعتی شامل یک بخش ( اعظم ) تشکیل شده از تجهیزات پخت و پز است . علاوه بر آن شامل بخش های دیگری مانند بخشهای آماده سازی، شست وشو، محل بیتوته کارکنان، مدیریت آشپزخانه، سرویس بهداشتی ، سردخانه های زیر صفر و بالای صفر، بخش مواد خام انبار میباشد. هر کدام از این بخش ها به تهویه بخصوص خود نیاز دارند که محاسبات مهندسی بخصوصی را نیاز دارد.

هلدینگ نگین طبخ خاورمیانه تولید کننده بهترین تجهیزات تهویه آشپزخانه های صنعتی مانند هود صنعتی و اگزاست فن است. شما می‌توانید با تماس با کارشناسان این هلدینگ اطلاعات بیشتری درباره محصولات و قیمت آنها دریافت کنید

بیشتر بخوانید: کابینت دیواری استیل | ویژگی و معرفی انواع آن [+قیمت]

محاسبه دبی مورد نیاز آشپزخانه صنعتی:

در یک هود صنعتی ساده فشار استاتیک هود مساوی با مجموع فشار سرعت در کانال به اضافه افت ورودی هود فشار سرعت، معرف انرژی لازم برای شتاب دادن هوا از حالت سکون در دهانه هود به سرعت در کانال است.

افت ورودی نمایانگر انرژی لازم برای غلبه بر افت های ناشی از ورود هوا به کانال است. با رابطه زیر بهتر میتوان این توضیحات را نشان داد.

SPh=hed+VPd

در این رابطه:

SPh : فشار استاتیک هود- اینچ آب

VPd : فشار سرعت در کانال- اینچ آب

رابطه بالا را زمانی می توانیم  به کار ببریم که سرعت روبرو در مقابل دهانه هود (که از تقسیم گذر هوا بر سطح دهانه باز هود حاصل میشود) کمتر از 1000 فوت بر دقیقه باشد. اگر این سرعت بیشتر از 1000 فوت بر دقیقه باشد هود را باید به صورت هود مرکب در نظر گرفت.

مثال: حجم هوای ورودی به یک هود مساوی 9420 فوت مکعب بر دقیقه و دهانه آن مربع شکل بطول 5 فوت است. این هود به کانال گردی به قطر 3 فوت متصل است. زاویه هود مساوی 90 درجه است. فشار استاتیک هود صنعتی را حساب کنید.

AFace=5*5=25ƒ2

VF=Q/ AFace=9420/25=376.8 ƒpm

AFace=πD2=3.14*22=3.14ƒt2

4 4

Vd= Q = 9420=3000 ƒpm

Ad 3.14

VPD={ Vd}2=(3000)2≡0.56 ”WG

مقدار ضریب افت ورودی هود یعنی Fh مساوی 25% به دست می آید. پس:

SPh= hed+ VPd=(0.25*0*0.56)+0.56=0.75 ”WG

بیشتر بخوانید: هود مرکزی

اجزا و تجهیزات سیستم تهویه آشپزخانه صنعتی

تجهیزات تهویه آشپزخانه صنعتی از اجزای زیر تشکیل میشود:

فن مکش

یکی از تجهیزات لازم برای سیستم تهویه آشپزخانه صنعتی فن مکش یا اگزاست فن است.

اگزاست-فن-آشپزخانه-صنعتی

هوای داخل آشپزخانه های صنعتی روزانه باید به بیرون هدایت شود به دلیل اینکه این هوا دارای حجم زیادی از دود، بخار و چربی های تولید شده توسط تجهیزات آشپزخانه ها است.

در دستگاه اگزاست ، فن های مکش به صورت کلی به دو دسته اصلی تقسیم بندی میشود:

  • فن سانتریفیوژ با پروانه خم به عقب  (Backward Curved)
  • فن سانتریفیوژ با پروانه خم به جلو  (Forward Curved)

بیشتر بخوانید: راه اندازی رستوران

حال سوالی که به وجود می آید این است که این دو نوع فن چه تفاوتی با هم دارند و کدام یک برای یک آشپزخانه صنعتی بهتر است؟

از نظر قیمت (در حجم هوای ثابت و افت فشار برابر) هواکش های سانتریفیوژ فوروارد یا پروانه خم به جلو دارای قیمت پایین تری نسبت به بکوارد یا پروانه خم به عقب هستند و دلیل این تفاوت قیمت در تولید ساده ار با هزینه کمتر هواکش های فوروارد است.

درست است که هواکش های فوروارد دارای قیمت مناسب تری هستند ولی یک ایراد بزرگ دارند و آن هم این است که بالک های پروانه دارای فاصله بسیار کمی هستند و با مرور زمان و استفاده مکرر و آغشته شدن فاصله بین بالک ها به چربی  و دود ، کارایی این فن نزدیک به صفر میشود.

این ایراد غیر قابل حل نیست و با شست و شوی پروانه هواکش با مواد مخصوص به صورت ماهانه و توسط افراد متخصص قابل حل است ولی این کار معمولا برای اکثر افراد میسر نیست پس در نهایت میتوان گفت که از نظر فنی استفاده کردن از اگزاست فن با پروانه خم به جلو برای سیستم های تهویه آشپزخانه های صنعتی و تهویه رستورانها پیشنهاد نمیشود. ولی هواکش پروانه هم به عقب یا بکوارد با اینکه قیمت بالاتری دارد پیشنهاد میشود به دلیل اینکه استفاده از این هواکش از هزینه های جانبی که در آینده ممکن است پیش بیاید بسیار صرفه جویی میکند.

بیشتر بخوانید : لیست تجهیزات آشپزخانه صنعتی | معرفی مهمترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی

جنس بدنه و اتصالات فن های مکش

جنس بدنه و اتصالات سیستم های مکش تهویه صنعتی به دو دسته تقسیم بندی می شود:

1- گالوانیزه با اتصالات لبه زنی

2- آهنی با اتصالات جوشی

حال سوال بعدی این است که کدام یک از این جنس ها و اتصالات برای تجهیزات آشپزخانه صنعتی و رستوران ها مناسب تر است؟

قبل از پاسخ به این سوال ابتدا با هرکدام از این اتصالات و جنس ها لازم است شما شوید.

دستگاه های با جنس بدنه گالوانیزه لبه زنی دارای یک طراحی ساده و قیمت بسیار پایین تری نسبت به دستگاه های جوشی هستند . دستگاههای گالوانیزه دوام کمتری هم نسبت به دستگاههای جوشی دارند. دلیل این دوام کم این است که اتصالات به صورت مکانیکی هستند و ممکن است که این اتصالات بر اثر لرزیدن و بعضی تحرکات غیر قابل اجتناب از هم گسشخته شوند.

پس میتوان گفت که برای استفاده کوتاه مدت دستگاههای با جنس گالوانیزه با اتصالات لبه زنی میتواند پیشنهاد شود ولی برای استفاده طولانی مدت سیستم آهنی با اتصالات جوشی اکیدا پیشنهاد میشود.

عملکرد فن ها و سیستم انتقال نیرو

فن ها از نظر عملکرد و سیستم انتقال نیرو به دو مدل زیر تقسیم بندی میشوند:

  1.  سیستم های غیر مستقیم پولی تسمه
  2.  سیستم های مستقیم

سوال بعدی این است که در مورد عملکرد فن ها و سیستم انتقال نیرو کدام یک توصیه میشود؟

قبل از پاسخ دادن به این سوال باید موارد زیر بررسی شود.

اول اینکه در آشپزخانه صنعتی و رستوران شما حجم هوای انتقالی چقدر است؟

دوم اینکه افت فشار سیستم چطور است؟

اگرحجم هوای بالایی جابه جا میشود باید دستگاهی با سایز بزرگ استفاده شود که در این صورت سیستم پولی تسمه ای بهتر است وگرنه عمر مفید دستگاه کاهش میابد. دستگاه پولی تسمه ای قیمت بالاتری دارند و نیازمند تعمیرو سرویس پیشگیرانه هم هستند که البته بسیار ساده است و با سرکشی دوره ای و گریس کاری انجام میشود.

این دستگاه نیاز به کاور محافظ دارد و کاملا الزامی است.این کاور همچنان ک از دستگاه در مقابل عوامل طبیعی محافظت میکند ، کاربرد ایمنی هم دارد و از وارد شدن آسیب به کاربر جلوگیری میکند .

فن دمش ( هوای تازه) فن-دمش-آشپزخانه-صنعتی

در سیستم تهویه آشپزخانه های صنعتی و رستوران ها وجود هوای تازه بسیار مهم است و نباید نادیده گرفته شود. اگر این موضوع نادیده گرفته بشود جزو اشتباهات تکنیکی محسوب میشود .

به دلیل اینکه مکش هوا همیشه در حال انجام است در صورتی که هوایی برای مکش شدن اصلا وجود ندارد . هوای تازه باید مرتب به داخل محیط دمش شود و این هوا باید خارج از محیط تامین شود و به داخل دمیده شود.

در عمومی ترین حالت استفاده از یک هواکش محوری  (Axial) یا یک دریچه یا پنجره باز میتواند حجم بسیار بالایی از هوای تازه مورد نیاز را برای دمش تامین کند.

راه دیگر استفاده از یک هواکش دمنده است که دارای معایب بسیاری است. اول اینکه نیاز ه تجهیزات جانبی بسیاری دارد و بدون آنها رسیک بالایی دارد . دوم اینکه ممکن است علاوه بر هوای تازه حشرات و آلودگی را هم وارد محیط آشپزخانه و رستوران کند.

سوم اینکه در فصل سرما و زمستان که هوای بیرون بسیار سرد است و داخل آشپزخانه گرم است این دمش انجام نمیشود. در فصل تابستان که هوای بیرون هم بسیار گرم است این کار شدنی نیست.

بهترین راه حل استفاده از یک کولر آبی است یا یک هواکش با پروانه خم به جلو با ظرفست 70 % ظرفیت و یک سیستم فیلتراسیون ساده برای جلوگیری از ورود حشرات و آلودگی ها است.

ماشین ظرفشویی صنعتی

هود صنعتی

هود صنعتی یکی از مهمترین و پرکاربرد ترین تجهیزات تهویه و یکی از تجهیزات لازم برای سیستم تهویه تجهیزات آشپزخانه صنعتی است که برای همه ما نام آشنا می باشد. نحوه کار این دستگاه این گونه است که دود، بخار، گازهای سوخته مضر و چربی های حاصل از پخت و پز غذا و هر آلودگی هوایی در محیط را به دام میاندازد و آنها را به سمت سانتریفیوژ (اگزاست فن) هدایت میکند که در نهایت منجر به آن میشود که از محیط خارج شود. این کار باعث می شود کیفیت هوای محیط افزایش پیدا کند و دما را هم بسیار کاهش میدهد.

محاسبه ابعاد هود برای آشپزخانه های صنعتی استانداردهای بخصوصی دارد . از فاکتورهای مهم انتخاب و محاسبات هود صنعتی طول، عمق و ارتفاع و کانال های وارده شده به هود و انشعابات است که نقش کلیدی در محاسبات و تهیه هود صنعتی دارد.

هود-مرکزی

بعد از انجام محاسبه ابعاد هود ما  دو نوع هود داریم که میتوانیم استفاده کنیم.

1- هود تک جداره

2- هود دوجداره

حال باید توضیح دهیم که هودهای صنعتی تک جداره و دوحداره چه تفاوتی با هم دارند و در کجا استفاده میشوند.

هودهای دو جداره یک پرده هوا در کنار خود ایجاد میکند که باعث میشود دود ، بخار و بوی کمتری در فضا پخش شود و جداره دوم تنها این کاربرد را دارد . هود دوجداره کارایی را بسیار بهبود میبخشد ولی به این معنی نیست که هو تک جداره نمیتواند هوای با کیفیتی ایجاد کند.

در صورتی که از هود صنعتی دو جداره استفاده شود برای تامین هوای تازه باید از هواکش سانتریفیوژ پروانه خم به جلو استفاده کرد و این دستگاه هیچ جایگزین دیگری ندارد. استفاده از هودهای تک جداره یا دو جداره هیچ الزام و بایدی وجود ندارد .

تنها موردی که اهمیت بسیار زیادی دارد ورق بکار رفته در ساخته شدن هود است که باید از استنلس استیل نگیر باشد. ضخامت آن هم بستگی به طراحان و مهندسان دارد و بهتر است بدانیم که ورق نازک تر دارای استحکام و قیمت کمتری است و بلعکس ورق با ضخامت بیشتر دارای دوام استحکام و قیمت بالاتری است.

نکته دیگری که درباره هود صنعتی بسیار مهم است نوع اتصال دستگاه است که به صورت پرچی یا جوشی است. اتصالات پرچی نسبت به اتصالات جوشی استحکام ، زیبایی و قیمت بسیار پایین تری دارند و به دلیل وجود زایده به وجود آمده در هنگام پرچ هنگام نظافت و شست و شوی هود کاربران باید بیشتر مراقب دستان خود باشند که به آنها آسیب وارد نشود.

کانال-کشی-استاندارد-آشپزخانه صنعتی

بیشتر بخوانید: دسته بندی تجهیزات آشپزخانه صنعتی

کانال کشی آشپزخانه صنعتی

کانال ها که به آنها داکت (Duct) هم گفته میشود وسیله هایی برای انتقال هوا از دستگاههای تهویه مطبوع به محل مورد نظر هستند.از این کانال ها فقط برای جابه جابی هوا استفاده میشود .

گلوگاه اصلی سیستم تهویه بخش کانال کشی است . کانالهای سیستم تهویه آشپزخانه صنعتی مهمترین اجزاء محسوب میشوند و همیشه توصیه میشود که اگر نیاز به صرف جویی دارید آنها در بخش هود صنعتی و انجام دهید و برای کانال ها بهترین ها را انتخاب کنید.

اهمیت کانال کشی

  • کانال کشی با جنس کانال یا ابعاد نادرست و نامناسب سیستم تهویه را مختل میکند حتی اگر بهترین دستگاههای هود صنعتی را در اختیار داشته باشید.
  • استفاده از کانال ها و تجهیزات کانال کشی نامناسب و ارزان قیمت به سیستم تهویه لطمه بسیار زیادب وارد میکند.

به یاد داشته باشید که سیستم تهوبه تاثیر بسیار زیادی بر کیفیت کار شما دارد . این بخش را باید بسیار دقیق و محاسبه شده طراحی و تجهیز کنید.  هلدینگ نگین طبخ خاورمیانه با داشتن بهترین مهندسان و طراحان تجهیزات تهویه جزء پیشروان طراحی و راه اندازی سیستم تهویه آشپزخانه های صنعتی، اداره ها و ساختمانهایی است که نیاز به راه اندازی یا تعویض سیستم تهویه خود دارد، میباشد. شما با تماس با کارشناسان ما میتوانید اطلاعات کامل تر و بیشتری را کسب کنید.

کانال ها انواع بسیار مختلفی دارند ولی کانال هایی که برای سیستم تهویه آشپزخانه صنعتی و رستوران ها استفاده میشوند سه نوع هستند که در ادامه آنها را معرفی کرده و به صورت مختصر درباره آنها توضیح میدهیم.

انواع کانال تهویه

  1. گالوانیزه چهارگوش
  2. اسپیرال
  3. استیل

کانال گالوانیزه چهارگوش

ضخامت ورق کانال گالوانیزه چهار گوشه با توجه به سرعت هوا انتخاب میشود . در سرعت هوای پایین معمولا از ورق های با ضخامت 0.7 میلیمتر استفاده میشود و در سرعت هوای بالا معمولا از ورق با ضخامت 1 میلیمتر استفاده میشود. یکی از نکات مهم در ساخت این نوع کانال ها دقت در درزبندی مناسب است که در صورت کمبود دقت باعث نشت روغن میشود. در زمان راه اندازی و نصب کانال یکی از

نکات مهم رعایت شیب استگالوانیزه-چهار-گوش که باید 8% باشد. که اگر این شیب رعایت نشود با مشکلات فراوانی نظیر تجمع روغن و شاید آتش سوزی در داخل اگزاست فن مواجه شوید.

یکی از عجیب ترین اقدامات در راه اندازی آشپزخانه صنعتی این است که معمولا به

طراحی و خرید تجهیزات تهمویه توجه نمیشود و این کار توسط تجهیزات نامناسب و توسط افراد غیر متخصص معمولا انجام میشود و در نتیجه این رستوران ها و آشپزخانه ها دارای تهویه نامناسب و غیر استاندارد هستند و دلیل این کار هم صرفه جویی در هزینه ها و خرید تجهیزات با قیمت پایین و غیر استاندارد است.

برای طراحی و اجرای سیستم تهویه رستوران ، فست فود و آشپزخانه صنعتی که شامل محاسبات  دقیق مهندسی ، هود صنعتی ، کانال کشی و اگزاست فن است میتوانید با کارشناسان نگین طبخ خاورمیانه  تماس حاصل نمایید .

کانال اسپیرال(spiral)

کانال اسپیرال با استفاده از جدید ترین و به روز ترین تکنولوژی های ساخت لوله های انتقال هوا در زمینه سیستم تهویه مطبوع ساخته می شوند.

کانال-اسپیرال

Spiral  به معنی مارپیچ یا دورانی است . این کانال ها به صورت گرد و با درز های مورب و سطح صاف طراحی و ساخته میشود و به همین دلیل نشت هوای بسیار کمتری دارد و از افت فشار اختمالی هم جلوگیری میشود و جریان هوا در داخل کانال دارای کمترین اصطکاک است. این خصوصیات باعث میشود که این کانال ها در صنعت تجهیزات آشپزخانه صنعتی بسیار پرکاربرد و پر طرفدار باشد.

کانالهای اسپیرال با سه جنس گالوانیزه ، آلومینیوم و استیل ساخته میشوند که جنس گالوانیزه برای مصرفهای عمومی و جنس آلومینیومی برای استفاده در مناطقی که دارای آب و هوای مرطوب مناسب است . از جنس استیل هم برای مصرف در محیط هایی که بهداشت بسیار مهم است ساخته میشود.کانال های اسپیرال هم ظاهر بسیار زیبایی دارند ، هم کیفیت بسیار بالایی دارند و از کانال های دیگر استحکام ، پایداری بالا ، اتلاف انرژی بسیار پایین، نصب و راه اندازی بسیار آسان و بسیار بهتری دارند.

مزایای کانال اسپیرال

  • اتلاف انرژی بسیار کمتری دارد.
  • استحکام و مقاومت بسیار بالا
  • زیبا و مدرن
  • جلوگیری از افت فشار
  • سرو صدای بسیار کمتر نسبت به کانال های دیگر
  • قابلیت ساخت با سه ورقه گالوانیزه، استیل و آلومینیوم با توجه به کاربرد
  • نصب آسان با کمترین هزینه
  • ایجاد جریان یکنواخت هوا
  • عایقکاری بسیار آسان
  • بدون نشتی هوا
  • نیاز کمتر به ساپورت و فلنچ

کاربرد کانال اسپیرال گالوانیزه

  • کافی شاپ ها ، بصورت اکسپوز (نمایان ) .
  • رستوران ها ، به صورت اکسپوز
  • بیمارستان ها
  • باشگاه های ورزشی و استادیوم ها
  • سرویس بهداشتی آشپزخانه ها و رستوران ها
  • ساختمان های مسکونی و اداری
  • سوله های صنعتی
  • آشپزخانه های صنعتی
  • سیستم شوتینگ زباله
  • فرودگاه ها
  • فست فود ها ، به صورت اکسپوز

دلایل استفاده رستوران ها و فست فودها و کافی شاپ ها از کانال های اسپیرال اکسپوز:

 اگر می خواهید دررستوران ، فست فود یا کافی شاپ خود سیستم کانال کشی و سیستم تهویه هوا راه اندازی کنید یا آن را به روزرسانی کنید بهتر است شما را با  مزایای استفاده از کانال های اسپیرال اکسپوز آشنا کنیم.  همانطور که در بخش های قبلی به صورت مفصل توضیح دادیم  کانال های اسپیرال  نسبت به کانال های دیگر نما و ظاهر زیبا و مدرن تری دارند .این نوع کانال کشی یک شایستگی منحصر به فرد برای رستوران یا کافی شاپ یا فست فود شما به حساب خواهد آمد. که به بعضی از این مزایا در زیر اشاره می شود:

  1.  استحکام فوق العاده
  2. افزایش عملکرد انرژی و بهره جویی بالاتر
  3. ظرافت و زیبایی

کانال های فلزی چهارگوش:

یکی از نوع های قدیمی کانال های انتقال هوا که هنوز هم در بعضی از ساختمان ها و ساختارها برای سیستم تهویه مطبوع از ان استفاده میشود کانال های فلزی چهار گوش است . بله  همانطور که تصور میکنید این کانال ها به دلیل اینکه قدیمی هستند نقص ها و معایب بسیاری دارند . بعدا با ساخته شدن کانال های اسپیرال گالوانیزه بخش بیشتری از این اشکالات پوشش داده شد.

تفاوت کانال‌های اسپیرال با کانال چهارگوش

از اصلی ترین مورد در تفاوت کانال های اسپیرال با کانال چهار گوشه در طراحی شکل ظاهری آنها است. البته این دو کانال شباهت هایی هم با هم دارند که از اصلی ترین آن هم میتوان به جنس آنها اشاره کرد . که هردو آنها عمدتا از ورق گالوانیزه تولید میشوند .  کانال های اسپیرال از ورق آلومینویم و استیل هم ساخته میشود.

  • نشت هوا : کانال های اسپیرال با توجه به اینکه در طول های بیشتر و یکپارچه تری تولید میشوند از نشت هوا جلوگیری میکنند و باعث افزایش راندمان انرژی و کاهش افت فشار هوا نسبت به کانال های چهارگوش میشوند.
  • میزان تولید صداهای آزار دهنده: کانال های اسپیرال نسبت به چهارگوش دارای  اصطکاک کمتری هستند و ساختاری محکم تر و مقاوم تر هستند در نتیجه میزان تولید صداهای آزار دهنده نیز در این کانال ها کمتر است.
  • مواد اولیه کمتر: کانال‌های اسپیرال به ورق فلزی کمتری در تولید نیازمند هستن و استفاده از کانال‌های اسپیرال هم مقرون به صرفه تر است.
  • هزینه های نصب : کانال های اسپیرال نسبت به کانال های چهارگوش راحت تر نصب میشوند.
  • افزایش راندمان انرژی و بهره وری بالاتر : به دلیل صاف بودن سطح داخلی کانال اسپیرال نسبت به کانال چهار گوش است . به دلیل نبود گوشه های تیز نسبت به کانال چهارگوش است. زیرا لبه های تیز و 90درجه باعث توقف مقداری از جریان هوا میشوند.

در انتها از نکات مهمی که درباره هردو این کانال ها باید گفت این است که میتوان از عایق های بسیار عالی برای عایق بندی هر دو آنها استفاده کرد. ولی کانال های چهار گوش دارای یک ویژگی منحصر به قرد هستند و آن این است که میتوانید در داخل آنها ار عایق کاری کنید .

نتیجه گیری

در این مقاله درباره سیستم تهویه آشپزخانه های صنعتی و رستوران، فست فود و کافی شاپ ها و اهمیت آن برای شما توضیح داده ایم. تمامی مدیران و متخصصان فنی باید بهترین و مناسب ترین تجهیزات را برای سیستم تهویه مطبوع ساختار مکان صنعتی خود طراحی و نصب کنند . با توجه به اینکه این موضوع بر روی کیفیت ، سلامت خدمات شما و  جذب مشتریان شما اهمیت بسیار زیادی دارد، بهتر است که قبل از هر قدمی با کارشناسان متبحر در این حوزه مشورت کنید، تا بهترین تجهیزات را برای سیستم تهویه و کانال کشی خود انتخاب کنید. شما در صورت نیاز میتوانید از کارشناسان هلدینگ نگین طبخ خاورمیانه مشاوره بگیرید و قیمت روز تجهیزات آشپزخانه صنعتی نگین طبخ خاورمیانه را استعلام نمایید.

اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط
02191014899
سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت