راه اندازی رستوران از صفر تا 100 + هزینه ها و چالش های راه اندازی رستوران

راه-اندازی-رستوران

صفر تا صد راه اندازی رستوران

شما نیز به دنبال آشنایی با  راه اندازی رستوران صفر تا صد هستید؟ می دانید که اصلی ترین چالش های پیش روی صنعت رستوران داری کدامند؟ میدانید که تجهیزات آشپزخانه صنعتی چقدر از اهمیت بالایی برخوردارند؟ شما می خواهیم که مطالب درج شده در وب سایت ما را، تا پایان همراهی نموده و کامل ترین مطالب را در خصوص راه اندازی و تاسیس رستوران، به دست آورید.

صنعت رستوران داری یکی از انعطاف پذیرترین و پرسودترین صنایع موجود در کل جهان می باشد. امروزه رستوران های بسیار متعددی را در دنیا می توانید مشاهده کنید که اسم آنها به یک برند شناخته شده تبدیل شده است. برای مثال رستوران فست فود مک دونالد، یکی از مشهورترین رستوران های فست فودی می باشد که هزاران شعب در سراسر کشورهای جهان تاسیس کرده است. بنابراین می توان نتیجه گرفت که با طبخ سالم ترین و لذیذترین غذاها، می توانيد اسم رستوران خود را، برندسازی نمایید. همچنین در نظر داشته باشید که جهت راه اندازی رستوران، بایستی به یک سری از مهمترین آیتم ها توجه کنید تا بتوانید در کوتاه ترین زمان ممکن، به سوددهی مدنظرتان دست پیدا نمایید. اصلی ترین گام های مربوط به راه اندازی و تاسیس رستوران، عبارتند از:

بیشتر بخوانید: بازسازی آشپزخانه صنعتی رستوران

راه انداری-رستوران

  • انتخاب موقعیت مکانی مناسب برای تاسیس رستوران
  • انتخاب اسم و نام مناسب برای رستوران
  • مشخص کردن فضاهای مورد نیاز در رستوران
  • توجه به دکوراسیون و طراحی داخلی رستوران
  • تجهیزات و وسایل الکترونیکی مورد نیاز رستوران
  • تهیه تجهیزات آشپزخانه برای رستوران
  • تهیه وسایل بسته بندی برای رستوران
  • طراحی منوی مناسب برای رستوران
  • برآورد کامل از تمام هزینه های ثابت و متغیر
  • آمادگی کافی برای رویایی با چالش های صنعت رستوران داری

پیشنهاد می کنیم که حتما قبل از فعالیت در صنعت رستوران داری، مشاوره ی لازم را با افراد خبره در این حوزه انجام دهید تا با تمام چالش ها و سختی های رستوران داری، از نزدیک آشنا شوید. در ادامه و سایر قسمت های مقاله، سعی داریم تا در خصوص مهمترین گام های راه اندازی رستوران صفر تا صد، بیشتر گفتگو نماییم. با ما همراه باشید.

انتخاب موقعیت مکانی مناسب برای تاسیس رستوران

همانطور که در قسمت قبلی مقاله هم اشاره شد، امروزه بسیاری از افراد به دنبال راه اندازی رستوران مورد علاقه ی خود هستند تا بتوانند با طبخ لذیذترین انواع غذاها، مشتریان خود را خشنود ساخته و سود بیشتری را نیز، به دست آورند. اصلی ترین گام مربوط به راه اندازی رستوران را، انتخاب یک مکان مناسب است که از لحاظ موقعیت جغرافیایی، دسترسی آسان‌ تری را داشته باشد. شما بایستی آدرس و محل رستوران خود را بر روی نقشه شهر خود، مشخص نمایید تا در صورت نیاز بتوانید برای مشتریان تان، لوکیشن لازم را ارسال نمایید.

هزینه ی-راه اندازی-رستوران

 

مساحت مربوط به رستوران نیز از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است و شما بایستی براساس میزان و حجم غذایی که روزانه طبخ خواهید کرد، مکان ایده آلی را اجاره یا خریداری کنید. توجه داشته باشید که هزینه های اولیه تاسیس رستوران، مبلغ قابل توجهی است به همین دلیل توصیه می شود که به جای خرید ملک جدید، مکان مناسبی را در شهر خود اجاره نمایید تا بتوانید بودجه ی کافی را برای خرید سایر تجهیزات، در اختیار داشته باشید. همچنین شما بایستی علاقه مندی زیادی را نیز به شغل خود داشته باشید و با حوصله بیشتری سختی های رستوران داری را، پشت سر بگذارید. ممکن است در ماه های اولیه، رستوران شما سوددهی زیادی را نداشته باشد ولی با کمی پشتکار و تامل، می توانید بر بسیاری از هزینه ها فائق آمده و به سود خوبی نیز دست پیدا کنید.

 

انتخاب اسم و نام مناسب برای رستوران

حتما قبل از راه اندازی رستوران مدنظرتان، اسم مناسب و کوتاهی را برای رستوران خود در نظر بگیرید. پیشنهاد می کنیم که برای انتخاب اسم مناسب برای رستوران خود، از افراد و کارشناسان طراحی لوگو کمک بخواهید. هر کسب و کاری بایستی یک اسم و لوگوی خلاقانه ای را داشته باشد. شما می توانید از رنگ های روشن و گرم برای رنگ لوگوی مدنظرتان استفاده کنید تا تاثیرگذاری بیشتری را داشته باشد. توجه کنید که اسم انتخابی برای راه اندازی رستوران تان، بسیار ساده و جذاب باشد تا به راحتی در ذهن و حافظه مشتریان باقی بماند. توصیه می کنیم که زمان زیادی را برای انتخاب اسم و لوگوی رستوران تان صرف نمایید تا بتوانید بهترین اسم را برای کسب و کار خود، برگزینید.

 

شرایط-راه اندازی-رستوران

 

 

مشخص کردن فضاهای مورد نیاز در رستوران

افرادی که به دنبال راه اندازی رستوران شیک و سنتی در شهر خود هستند، می توانند با دقت بالایی تمام مراحل و گام های مربوط به تاسیس رستوران را، مورد کنکاش قرار دهند تا بتوانند بگیر حرفه ی خود، موفق باشند. همچنین تقسیم بندی فضا یکی از مهمترین نکات مورد توجه در راه اندازی رستوران، محسوب می شود. همچنین از قسمت های مختلف مربوط به رستوران، می توان به انبار رستوران، سرویس بهداشتی، لاندری،محل پخت غذا، محل سرو غذا، اتاق استراحت کارکنان، ظرف شویی خانه، سالن وی آی پی و سالن عمومی اشاره نمود. بنابراین شما بایستی مکانی را برای تاسیس رستوران خود انتخاب کنید که فضای کافی را در اختیار شما قرار دهد.

محل طبخ غذا در رستوران بایستی فاصله ی دوری را با سالن های پذیرایی داشته باشد تا بوی غذاها، اشتهای مشتریان را کور نکند. همچنین می توانید جهت جلوگیری از انتشار بوی غذا در سالن های پذیرایی، از قدرتمندترین سیستم تهویه استفاده کنید. شما می توانید برای تقسیم بندی فضای رستوران خود، با طراحان توانا در این زمینه مشورت نموده و راهنمایی های لازم را دریافت کنید. پیشنهاد می کنیم که در تقسیم بندی فضای رستوران، به گونه ای عمل کنید که در رفت و آمد پرسنل رستوران و مشتریان تداخلی به وجود نیایید.

 

راه-اندازی-رستوران

 

توجه به دکوراسیون و طراحی داخلی رستوران

در فهرست متعلق به مراحل راه اندازی رستوران صفر تا صد، می توان به طراحی داخلی و دکوراسیون رستوران اشاره کرد. توجه داشته باشید که امروزه افراد به دنبال کسب تجربیات جدیدی هستند به طوری که دوست دارند تا لذیذترین غذای مورد علاقه ی خود را، در یک محیط رمانتیک و شیک صرف کنند.

همچنین شما بایستی براساس منو و نوع رستورانی که دارید، طراحی متناسبی را در رستوران خود، پیاده سازید. برای مثال افرادی که به دنبال تاسیس رستوران سنتی با غذاهای ایرانی هستند، می توانند در دکور رستوران شان از تجهیزات سنتی استفاده کنند تا حس بهتری را برای مشتریان خود، القا نمایند.

همچنین رستوران هایی که غذاهای خارجی طبخ می کنند بهتر است که فضای مدرن و شیکی را برای رستوران خود، در نظر بگیرند. طراحی داخلی و دکور رستوران شما، می تواند تاثیر بسیار زیادی را در جلب توجه و رضایت مشتریان تان، داشته باشد. متاسفانه برخی از افراد در حین راه اندازی رستوران خود، به این موضوع توجه کافی ندارند و همین امر سبب زیان دهی رستورانشان می شود. بنابراین تنها با طبخ خوشمزه ترین غذاها، نمی توان با رقبای سرسخت صنعت رستوران داری، به رقابت پرداخت‌.

 

طراحی-و-راه اندازی-رستوران

تجهیزات و وسایل الکترونیکی مورد نیاز رستوران

جهت تاسیس و راه اندازی رستوران مدنظرتان، بایستی یک سری از اصلی ترین و ضروری ترین تجهیزات الکترونیکی را تهیه و خریداری کنید. شما می توانید لیستی از مهمترین دستگاه های الکترونیکی مورد نیاز رستوران خود را، تهیه کرده و سپس اقدام به خرید نمایید. جهت خرید دستگاه ها و تجهیزات الکترونیکی مورد نیاز خود، حتما فروشگاه های معتبر را در اولویت های خود قرار دهید. خرید تجهیزات الکترونیکی از مهمترین گام های مربوط به راه اندازی رستوران صفر تا صد می باشد. اصلی ترین تجهیزات الکترونیکی مورد نیاز رستوران ها، عبارتند از:

  • سیستم کامپیوتر
  • پرینتر
  • صندوق
  •  تلفن
  • دوربین مدار بسته
  •  تهویه مطبوع
  • پیجر و بیسیم ارتباطی
  • سیستم صوتی و تصویری
  • سیستم اعلام و اطفاء حریق

پیشنهاد می شود که باکیفیت ترین و بهترین انواع تجهیزات الکترونیکی مذکور در فوق را، تهیه و خریداری کنید. تمام وسایل یاد شده، از مهمترین دارایی های مربوط به یک رستوران محسوب می شوند.

وسایل-رستوران

تهیه تجهیزات آشپزخانه برای رستوران

در حین راه اندازی رستوران،  بایستی تمام لوازم و تجهیزات آشپزخانه را تهیه و خریداری کنید. بدون در اختیار داشتن تجهیزات آشپزخانه، امکان طبخ و نگه داری غذا وجود نخواهد داشت. به همین دلیل توصیه می شود که قبل از راه اندازی رستوران، اطلاعاتی را در خصوص تجهیزات آشپزخانه بزرگ، به دست آورید تا بتوانید تمام لوازم و دستگاه های مورد نیاز آشپزخانه رستوران تان را، سفارش دهید. جهت خرید تجهیزات آشپزخانه، می توانید از همین وب سایت ما اقدام کنید مهمترین تجهیزات و لوازم آشپزخانه رستوران، عبارتند از:

  • دیگ های خیساندن برنج
  • میز دورچین
  • سینک ظرفشویی
  • اجاق گازهای خطی
  • یخچال ویترینی
  • فریزر
  • آبچکان
  • دستگاه چرخ گوشت
  • میکسر و مخلوط کن
  • دستگاه همزن
  • تخته خرد کن
  • انواع چاقوها
  • سرویس قابلمه
  • سرویس پذیرایی
  • کابینت
  • غذا ساز
  • هود
  • ماشین ظرفشویی صنعتی

 

هر یک از تجهیزات آشپزخانه نام برده شده ، وظایف مهمی را بر عهده دارند . شما می‌ توانید به کمک این  تجهیزات در کوتاه ترین زمان ممکن، خوشمزه ترین انواع غذاهای ایرانی و خارجی را، طبخ کنید.

تهیه وسایل بسته بندی برای رستوران

در سال های اخير بسیاری از افراد با علاقه مندی بالایی به دنبال راه اندازی رستوران هستند تا بتوانند با ایجاد يک کسب و کار جدید، فرصت شغلی مناسبی را برای خود و چند نفر دیگر، به وجود آورند. تهیه وسایل بسته بندی مناسب، از مهمترین گام های مربوط به راه اندازی رستوران صفر تا صد می باشد.

در بسیاری از مواقع مشتریان دوست دارند تا غذای سفارشی خود را، به منزل یا محل کارشان ببرند که در این صورت شما موظف هستید با استفاده از لوازم بسته بندی مناسب، غذای مشتری خود را به همراه تمام مخلفات آن، بسته بندی نموده و تحویل مشتری دهید. پیشنهاد می شود که از جعبه ها و وسایلی عایق دار در حین بسته بندی غذا، استفاده نمایید تا غذا تازگی و گرم بودن خود را حفظ کند. شما می توانید از نماد و نشان لوگوی خود، بر روی تجهیزات بسته بندی رستوران تان، استفاده کنید.

طراجی-رستوران-لوکس

طراحی منوی مناسب از اصلی ترین گام های راه اندازی رستوران

طراحی منوی مناسب، از ضروری ترین گام های مربوط به راه اندازی رستوران می باشد. شما می توانید با توجه به نیاز مشتریان خود، منوی ایده آلی را طراحی نمایید. پیشنهاد می شود که بر روی هر یک از میزهای پذیرایی رستوران خود، یک منو قرار دهید که مشتریان و مراجعه کنندگان، به راحتی لیست مربوط به غذاهای رستوران تان، مورد بررسی قرار دهند.

بیشتر بخوانید : تجهیزات کافی‌شاپ | انواع آن + قیمت

همچنین می توانید در منوی رستوران خود، قیمت مربوط به غذاها را نیز درج کنید تا فرایند تصمیم گیری برای مشتریان آسان باشد. جنس منوی رستوران تان نیز می تواند از متریال های مختلف باشد. بهتر است که طراحی منوی رستوران خود را، به دست افراد حرفه ای در این زمینه بسپارید.

برآورد کامل از تمام هزینه ها از مهمترین مراحل راه اندازی رستوران

برآورد کامل از تمام هزینه هاي راه اندازی رستوران،  یکی از موضوعاتی می باشد که ذهن بسیاری از کارفرمایان را، به خود مشغول نموده است. شما مجبور هستید که در حین راه اندازی رستوران، هزینه های متعددی را متحمل شوید. توجه نمایید که برخی از هزینه های تاسیس رستوران، جزو هزینه های ثابت هستند و به شکل دارایی تان ثبت می شوند. مهمترین و اصلی ترین هزینه های مربوط به راه اندازی و تاسیس رستوران، عبارتند از:

  • هزینه مربوط به اجاره مکان
  • هزینه های مربوط به خرید تجهیزات آشپزخانه
  • هزینه مربوط به خرید لوازم الکترونیکی
  • هزینه های مربوط به خرید مواد اولیه برای طبخ غذاهای مختلف
  • هزینه مربوط به طراحی و دکوراسیون رستوران
  • پرداخت قبوض
  • پرداخت دستمزد و بیمه کارکنان و سرآشپزها
  • هزینه های طراحی منو و کارت ویزیت
  • هزینه های تبلیغاتی

هزینه-های-رستوران

آمادگی کافی برای رویایی با چالش های صنعت رستوران داری

جالب است بدانید که صنعت رستوران داری نیز، مانند تمام صنایع موجود در دنیا، با یک سری از مهمترین چالش ها رو به رو است و افرادی که به دنبال راه اندازی رستوران هستند  بایستی توان و مدیریت کافی را جهت رویایی با چالش های مختلف داشته باشند. مهمترین چالش ها و مشکلات مربوط به صنعت رستوران داری، عبارتند از:

  • روزانه شاهد راه اندازی رستوران های متعددی در شهرتان هستید و این امر رقابت سرسختی را، میان رستوران داران به دنبال خواهد داشت.
  • بالا بودن هزینه های تاسیس رستوران
  • ثابت نبودن قیمت مواد اولیه غذاها
  • مراحل اخذ مجوزهای لازم برای تاسیس رستوران، بسیار سخت و پیچیده می باشد.
  • جذب مشتریان و راضی نگه داشتن آنها در صنعت رستوران، کار آسانی نیست و بایستی بازاریابی هدفمندی را، دنبال کنید.

 

اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

02191014899
سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت