لیست تجهیزات آشپزخانه صنعتی

لیست-تجهیزات-آشپزخانه-صنعتی

آشنایی و معرفی اصلی ترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی

تجهیزات آشپزخانه صنعتی شامل یک مجموعه گسترده و یک لیست بلند بالا از وسایل و تجهیزات است که برای پخت و پز، نگهداری، سرو و توزیع مواد غذایی در رستوران‌ها، هتل‌ها، کافی‌شاپ‌ها، بیمارستان‌ها، مدارس و سایر مکان‌های ارائه خدمات غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. آشپزخانه های صنعتی به آشپزخانه هایی اطلاق می شوند که در آنها حجم بالایی از غذاهای مختلف، تهیه و طبخ می شود.

علاوه بر رستورانها، هتل ها، فودکورت، فست فودی ها تقریبا تمام کارگاه ها و کارخانه ها نیز مجهز به یک آشپزخانه پیشرفته هستند. اگر شما نیز دوست دارید تا بهترین و کامل ترین آشپزخانه را برای کسب و کار تازه تاسیس خود راه اندازی نمایید، بایستی در گام اول لیست تجهیزات آشپزخانه مورد نیاز را تهیه کنید. توجه داشته باشید که بدون استفاده از ابزارها و وسایل پخت و پز، قطعا نمی توانید غذاهای مدنظرتان را در آشپزخانه صنعتی خود، طبخ نمایید، پس تجهیزات پخت غذا اصلی ترین بخش لیست بزرگ را شامل می شوند.

در ادامه، لیستی از تجهیزات مهم و پرکاربرد در آشپزخانه صنعتی را برای شما معرفی می‌کنم:

لیست مهمترین تجهیزات پخت و پز در آشپزخانه صنعتی

آشپزخانه های صنعتی از ظرفیت و متراژ متفاوتی برخوردارند و شما می‌ توانید با توجه به تعداد کارکنان و متراژ آشپزخانه صنعتی خود، مناسب ترین انواع  تجهیزات و وسایل آشپزخانه صنعتی را، خریداری نمایید . تجهیزات پخت و پز شامل انواع فر، گریل، سرخ کن، اجاق گاز های چند شعله، دیگ های پخت خورشت و برنج، ماهیتابه های معمولی و گردان، گرمخانه غذا، کباب پز ها معمولی و اتوماتیک ریلی می‌شود. این تجهیزات برای پخت و پز غذاهای مختلف، از جمله انواع پلو، خورشت، سبزیجات و غذاهای گریل شده، انواع کباب ها و غذاهای سرخ کردنی و بخار پز استفاده می‌شوند.

در آشپزخانه های صنعتی تجهیزات پخت غذا باید دارای ویژگی مهمی باشند. ویژگی هایی مانند جنس استیل درجه یک، کیفیت ساخت بالا، عملکرد قوی، قابلیت تنظیم دما و سرعت پخت، قابلیت کارکرد در مدت زمان طولانی، ساختار قوی و محکم، کارکرد آسان، دسترسی آسان جهت سرویس و تعمیر، بهداشتی بودن و داشتن ساختاری برای جلوکیری از ایجاد رسوب و غبار و مواد آلاینده، دارا بودن تمامی استاندارد های بین المللی و گارانتی از مهمترین ویژگی هایی هستند که در تمامی تجهیزات پخت باید در نظر گرفته شود.

  • اجاق گاز صنعتی فر دار: یکی از پر کاربردترین و اصلی ترین عضو لیست تجهیزات آشپزخانه صنعتی است. با وجود قابلیت‌های پخت بالا، اجاق گاز صنعتی فر دار به عنوان یک دستگاه پرکاربرد در رستوران‌ها و آشپزخانه‌های صنعتی شناخته می‌شود. با استفاده از این دستگاه می‌توان به راحتی انواع غذاها (خورشت، برنج، لازانیا، پیتزا، دم کردن برنج، چخت انواع خورام ها)، دسرها، میان وعده ها را تهیه نمود. اجاق گاز سرعت پخت و پز را افزایش می دهد و در عین حال در رعایت کردن بهداشت غذا و محیط بسیار به آشپزها کمک می کند و کار آنها را راحت تر میکند. آشپزها از اجاق ها برای پخت و پز، سرخ کردن و گرم کردن غذاها استفاده می کنند. اجاق گازهای صنعتی مرغوب و درجه یک از جنس استیل هستند ، انتخاب و خرید آنها اصولا با توجه به نیاز مکان و سفارش کارفرما است.

بیشتر بخوانید : بازسازی آشپزخانه صنعتی رستوران + راهنمای رایگان

لیست-تجهیزات-آشپزخانه-صنعتی

  • انواع سرخ کن های صنعتی : سرخ کن صنعتی یک دستگاه گازی یا برقی است که برای سرخ کردن مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه در آشپزخانه‌های صنعتی، رستوران‌ها، هتل‌ها، فست فودها و سایر محیط‌های غذایی استفاده می‌شود.  این دستگاه به دلیل سرعت و دقت بالایی که دارد، برای سرخ کردن انواع مواد غذایی مانند سیب زمینی، مرغ، ماهی و سایر مواد مناسب است. استفاده از سرخ کن صنعتی در آشپزخانه صنعتی به دلیل سرعت بالا و کارآیی بیشتر نسبت به سرخ کن‌های خانگی، می‌تواند به زمان و هزینه‌ی کمتری برای پخت و پز غذا کمک کند. همچنین، برای رستوران‌ها و فست فودها که ممکن است نیاز به سرویس دهی سریع و به موقع داشته باشند، استفاده از سرخ کن صنعتی بسیار مفید است.
  • دیگ های پخت برنج و دیگ خورشت پز : دیگ پخت برنج یکی از دستگاه‌های پرکاربرد در آشپزخانه‌های رستوران و لیست تجهیزات آشپزخانه‌های صنعتی است. این دو دیگ صنعتی برای پخت برنج به صورت حجمی و همچنین انواع خورشت‌ها استفاده می‌شوند.  مصرف بهینه انرژی، مصرف بهینه برنج ، مصرف بهینه روغن،  زمان پخت کم، بهداشتی بودن و شستشوی آسان از مزایای این دیگ ها می باشد. با توجه به قابلیت تنظیم زمان و دما می توان به راحتی انواع خورشت ها را در دیگ خورشت پز تهیه نمود.
  • کباب پز اتوماتیک : در لیست تجهیزات آشپزخانه صنعتی یکی از تجهیزات مدرن و پر طرفدار برای پخت یک کباب سالم و خوشمزه کباب پز ریلی اتوماتیک است. در لیست غذاهای ایرانی، کباب یکی از برجسته ترین و اصیل ترین غذا محسوب می شود . برای پخت این غذای اصیل ایرانی در گذشته از آتش استفاده می شد ولی امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ساخت تجهیزات جدید پخت کباب به صورت کاملا مدرن در آمده است . جنس این دستگاه باید از ورق استنلس استیل با گرید استاندارد باشد  تا از استحکام و دوام لازم برخوردار باشد.  این دستگاه دارای ریل‌هایی است که بر روی آن کباب‌ها قرار می‌گیرند و به صورت اتوماتیک در داخل دستگاه حرکت می‌کنند.کاربرد اصلی کباب پز ریلی اتوماتیک در آشپزخانه رستوران، پخت کباب در حجم بالا است. با استفاده از این دستگاه می‌توان به راحتی و با سرعت بالا کباب‌هایی با حجم بالا را پخت کرد و به مشتریان ارائه داد. همچنین، با استفاده از این دستگاه می‌توان به راحتی کباب‌هایی با کیفیت بالا و طعم مطلوب تهیه کرد.تنظیم دما و زمان پخت در کباب پز ریلی اتوماتیک بسیار مهم است. با توجه به این قابلیت، می‌توان به راحتی کباب‌های با کیفیت و مناسب را تهیه کرد. همچنین، پاکسازی و نگهداری این دستگاه بسیار ساده است و به راحتی می‌توان آن را تمیز و بهداشتی نگه داشت.

معرفی-تجهیزات-آشپزخانه-صنعتی

  • اجاق گریل : اجاق گریل صنعتی یا اجاق گاز گریل یا گردیل یکی از مهمترین و گر کاربردترین لیست تجهیزات آشپزخانه های صنعتی و رستوران ها و فست فودها می باشد. اجاق گاز گریل برای طبخ انواع استیک، شنیتسل، برگر، تخم مرغ های نیمرو و مخلوط ، انواع و اقسام غذاهای تفت دادنی و سرخ کردنی قابل استفاده می باشد. در اکثر طراحی و دیزاین تجهیزات آشپزخانه های صنعتی به دلیل اینکه یک دستگاه برای پخت دو محصول با عطر و بوی نا همسان مثل گوشت و ماهی به صورت همزمان مناسب نیست از دو عدد اجاق گریل صنعتی استفاده میشود.
  • تابه گردان : ماهیتابه گردان برای سرخ کردن سیب زمینی ، آماده سازی سوپ ها ، خورش ها ، خوراک ها و غیره در مکان هایی مانند رستوران ، فست فود ، هتل ، آشپزخانه صنعتی اداره ها ، کترینگ ها و غیره بکار برده میشود. برای سرخ کردن مواد غذایی در حجم بالا بسیار با کیفیت و پر سرعت است. کمترین نیروی انسانی بدون هیچ تخصصی در استفاد از آن نیاز است. در مصرف زمان و انرژی هم بسیار صرفه جویی میکند. دارای مکانیزم بالابر مکانیکی برای تخلیه کامل محتویات داخل لگن است. دارای ایمنی بسیار بالایی است.
  • دستگاه ماهیتابه گردان زیر مجموعه تجهیزات آشپزخانه صنعتی مدرن است که برای آسان سازی پخت و پز ، افزایش سطح بهداشت و افزایش ایمنی هنگام کار طراحی و تولید شده است.
  • مایکروفر: مایکروفر صنعتی یکی از تجهیزات مورد نیاز و پر کاربرد در تمامی آشپزخانه های صنعتی است. این دستگاه در تمامی رستوران های بزرگ، هتل ها، ادارات، بیمارستان ها، تالارهای پذیراریی و مراکز اداری و صنعتی که نیاز به گرم کردن غذا دارند کاربرد دارد.  همانطور که امروزه  مایکروفر یکی از لوازم ضروری آشپرخانه های خانگی است ، یکی از پر اهمیت ترین و ضروری ترین تجهیزات پخت در آشپزخانه های صنعتی، کافی شاپ ها، رستوران ها، هتل ها ، اداره ها، بیمارستان ها و …  نیز میباشد. مایکروفر صنعتی در تمام آشپزخانه های صنعتی و تجاری برای انجام عملیات پخت ، گرم کردن و یخ زدایی مواد غذایی مورد استفاده قرار میگیرد.

انواع-تجهیزات-آشپزخانه-صنعتی

لیست مهمترین تجهیزات شستشو در آشپزخانه صنعتی

در یک آشپزخانه صنعتی، تجهیزات شستشو بسیار حائز اهمیت هستند تا بهداشت و سلامتی مواد غذایی، محیط آشپزخانه صنعتی و رستوران و ظروف حفظ شود. برخی از مهمترین تجهیزات شستشو در آشپزخانه صنعتی عبارتند از:

  • ماشین ظرفشویی صنعتی : ماشین ظرفشویی‌های صنعتی بزرگترین تجهیزات شستشو در آشپزخانه‌های صنعتی هستند. آن‌ها قابلیت شستشوی تعداد زیادی ظروف و وسایل آشپزخانه را در یک زمان دارند و به صورت مکانیزه عمل می‌کنند. ماشین ها ظرفشویی صنعتی انواع مختلفی دارند و به صورت کلی در نوع های زیر کانتری، هودتایپ، نیمه اتوماتیک و تمامی اتوماتیک یا ریلی طراحی و ساخته می شوند. این دستگاه را باید با توجه به حجم ظروف کثیف در طول روز انتخاب و خریداری نمایید.
  • ماشین لباسشویی صنعتی : در برخی آشپزخانه‌های صنعتی که نیاز به شستشوی لوازم پوششی، مانند کیف و لباس کارمندان دارند، ماشین لباسشویی صنعتی نیز استفاده می‌شود.
  • سینک صنعتی استیل یا : در برخی قسمت‌ها و وسایل آشپزخانه صنعتی به دلایلی ممکن است نتوان از ماشین‌های شستشوی مکانیکی استفاده کرد. در این موارد از دستگاه‌های شستشوی دستی ، مانند سینک‌های استیل عمیق و دستگاه‌های شستشوی دستی استفاده می‌شود.
  • دستگاه‌های شستشوی سطوح: برای شستشوی سطوح مختلفی مانند کانتره‌ها، میزها، شیرآلات و دیگر قسمت‌های آشپزخانه، از دستگاه‌های شستشوی سطوح استفاده می‌شود. این دستگاه‌ها می‌توانند شامل برس‌های مکانیکی، دستگاه‌های بخاری و مواد شوینده خاص باشند.
  • دستگاه‌های خشک‌کن: برای خشک کردن وسایل پس از شستشو، از دستگاه‌های خشک‌کن مانند دستگاه‌های خشک‌کن ظروف و دستگاه‌های خشک‌کن لباس استفاده می‌شود.
  • سیستم‌های تصفیه آب: در بسیاری از آشپزخانه‌های صنعتی، سیستم‌های تصفیه آب نصب می‌شوند تا آب شستشو قابل استفاده در فرآیندهای شستشو باشد. این سیستم‌ها معمولاً شامل فیلترها، اسمز معکوس، نرم‌کننده آب و سایر تجهیزات تصفیه آب هستند.
  • وان استیل شستشو : برای شستوی مواد اولیه در آشپزخانه ها، وان های استیل کاربرد فراوانی دارند. معمولا برای شستن، سبزیجات، حبوبات، برنج، قطعه قطعه کردن مرغ و گوشت وماهی و غیره از وان استیل استفاده می شود.

مهمترین تجهیزات شستشو در آشپزخانه صنعتی به میزان نیازها و نوع فعالیت آشپزخانه ممکن است متفاوت باشد. برای تجهیزات مورد نیاز، همیشه به استانداردها و دستورالعمل‌های بهداشتی مربوطه و نیز قوانین و مقررات محلی پیروی کنید

ترولی حمل بار از پرکاربردترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی

ترولی‌های آشپزخانه صنعتی برای حمل و نقل مواد غذایی، وسایل آشپزخانه و سایر لوازم در داخل آشپزخانه و برای سرو غذا و یا جمع کردن میزهای غذا استفاده می‌شوند. آن‌ها دارای انواع مختلف و کاربردهای متنوعی هستند و به عنوان یک وسیله حمل و نقل کارآمد در آشپزخانه صنعتی رستوران عمل می‌کنند. در زیر تعدادی از کاربردهای ترولی‌های آشپزخانه صنعتی را بررسی می‌کنیم:

  • حمل و نقل مواد غذایی: ترولی‌های آشپزخانه صنعتی برای حمل و نقل مواد غذایی از محل ذخیره‌سازی به ایستگاه‌های پخت و پز و سرو غذا مورد استفاده قرار می‌گیرند. آن‌ها می‌توانند دارای قفسه‌ها، سبدها یا سایر وسایل مرتب‌کننده باشند تا مواد غذایی به صورت سازمان‌یافته و بهداشتی حمل شوند.
  • حمل و نقل ظروف و سرویس‌دهی: ترولی‌های آشپزخانه صنعتی برای حمل و نقل ظروف پاک و کثیف، سرویس‌دهی و جمع‌آوری ظروف استفاده می‌شوند. آن‌ها معمولاً دارای سطوح و قفسه‌هایی هستند که می‌توان در آن‌ها ظروف را قرار داد و به راحتی حمل کرد.
  • ذخیره‌سازی و مرتب‌سازی: ترولی‌های آشپزخانه صنعتی می‌توانند به عنوان وسیله‌ای برای ذخیره‌سازی و مرتب‌سازی لوازم آشپزخانه، مواد غذایی و تجهیزات دیگر استفاده شوند. آن‌ها به آشپزخانه کمک می‌کنند تا سازماندهی بهتری داشته باشد و فضای کاری را منظم نگه دارد.
  • حمل و نقل تجهیزات سنگین: در آشپزخانه‌های صنعتی، برخی از تجهیزات و وسایل ممکن است سنگین و حجیم باشند. ترولی‌های آشپزخانه صنعتی با ساختار مقاوم و چرخ‌های قوی می‌توانند برای حمل و نقل این تجهیزات سنگین مورد استفاده قرار گیرند.

ترولی حمل غذا، ترولی حمل ظروف کثیف، ترولی حمل دیگ، ترولی حمل سینی، ترولی حمل بار، ترولی سرو نوشیدنی، ترولی نظافت و غیره از متداول ترین ترولی ها در رستوران و آشپزخانه های صنعتی هستند.

خرید-تجهیزات-آشپزخانه-صنعتی

لیست مهمترین تجهیزات برودتی آشپزخانه صنعتی

تجیزات برودتی در آشپزخانه‌های صنعتی، نقش بسیار حیاتی در حفظ ایمنی و کیفیت مواد غذایی بازی می‌کنند. این تجهیزات برای حفظ درجه حرارت مناسب مواد غذایی، سرمایش، یخ‌زدایی و نگهداری مواد غذایی در فضایی با دمای کم و طولانی مدت استفاده می‌شوند. هرکدام از تجهیزات سرمایشی و برودتی برای کاربرد خاصی طراحی و ساخته شده که در آشپزخانه صنعتی بدون آن حفظ تازگی و نگه داری مواد غذایی امکان پذیر نمی باشد. در ادامه، لیستی از مهمترین تجهیزات برودتی در آشپزخانه‌های صنعتی و کاربردهای آنها را برایتان آورده‌ام:

  • یخچال‌های صنعتی: یخچال‌های صنعتی برای نگهداری مواد غذایی در دماهای پایین استفاده می‌شوند. آنها از سیستم‌های خنک‌کننده برای حفظ دمای مناسب استفاده می‌کنند و می‌توانند برای نگهداری مواد غذایی تا چند درجه سانتی‌گراد زیر صفر استفاده شوند.
  • فریزرهای صنعتی: فریزرهای صنعتی برای نگهداری مواد غذایی در دماهای بسیار پایین‌تر از صفر درجه سانتی‌گراد استفاده می‌شوند. آنها برای نگهداری مواد غذایی فریز شده و ایجاد یخ استفاده می‌شوند.
  • کابینت‌های یخزدایی: این تجهیزات برای جلوگیری از تشکیل یخ روی مواد غذایی و سطوح دیگر استفاده می‌شوند. آنها دارای سیستم‌های خنک‌کننده هستند که دمای آنها را به حداقل می‌رساند و تشکیل یخ را مهار می‌کند.
  • فریزرهای سریع: این تجهیزات برای سریع‌ترین فریز کردن مواد غذایی استفاده می‌شوند. آنها دارای ظرفیت بالا و سیستم‌های خنک‌کننده قدرتمندی هستند که مواد غذایی را در کمترین زمان ممکن یخبندان می‌کنند.
  • منابع سرمایشی متنوع: در آشپزخانه‌های صنعتی، از تجهیزات متنوعی مانند یخچال‌های نمایشی، یخچال‌های استیل‌نگیر، یخچال‌های نمایشی چیلر و دستگاه‌های خنک‌کننده دیگر استفاده می‌شود.
  • سردخانه‌های صنعتی: سردخانه‌های صنعتی برای نگهداری بزرگترین حجم موادغذایی در دماهای پایین استفاده می‌شوند. آنها از سیستم‌های خنک‌کننده پیشرفته، راهبردهای عایق‌سازی مناسب و سیستم‌های کنترل دما و رطوبت برخوردارند.
  • یخچال زیر گریلی: یکی از تجهیزات مهم برای آشپزخانه های صنعتی که با کمبود فضا مواجه هستند، یخچال زیر گریلی است. یخچال زیر گریلی علاوه بر صرفه جویی در فضای آشپزخانه های صنعتی، این امکان را میدهد که آشپز به راحتی به مواد اولیه خود دسترسی داشته باشد و همچنین دارای طبقات و کشوهایی برای دسته بندی مواد اولیه است و به این ترتیب استفاه از آن بسیار با نظم همراه است.
  • فریزر زیر گریلی : فریزر زیر گریل صنعتی یکی از تجهیزات مهم برای آشپزخانه های صنعتی است که با کمبود فضا مواجه هستند و همچنین فریزر زیر گریل صنعتی این امکان را میدهد که آشپز به راحتی به مواد اولیه فریزر شده خود دسترسی داشته باشد و دارای طبقات و کشوهایی برای دسته بندی مواد اولیه است که باعث افزایش نظم و انظباط در آشپزخانه های صنعتی می شود.
  • یخساز صنعتی : این تجهیزات برای تولید یخ های حبه ای در آشپزخانه‌های صنعتی استفاده می‌شوند. آنها به وسیله سیستم‌های خنک‌کننده و فشار بالا، آب را به یخ تبدیل می‌کنند و یخ تولید شده را در ظروف یا مخزن مخصوص یخساز قرار می دهند و در دمایی که یخ ها آب نشوند نگه داری می شوند، یخساز های صنعتی برای انواع رستوران ها ، کافیشاپ ها، کافه ها، هتل ها، ادارات، بیمارستان ها و غیره در تهیه نوشیدنی های خنک بکاربرده می شوند.

قیمت-تجهیزات-آشپزخانه-صنعتی

لیست مهمترین تجهیزات فست فود در آشپزخانه صنعتی

به طور کلی، تجهیزات آشپزخانه صنعتی فست فود بسته به نوع و ماهیت کسب و کار ممکن است متفاوت باشند. اما در زیر، لیستی از تجهیزات مهم و رایج در آشپزخانه‌های فست فود را برای شما فهرست کرده‌ام:

  • جوجه گردان: دستگاه جوجه گردان مرغ بریان یکی از پر کاربرد ترین دستگاهها در تجهیزات فست فود است. بارها پیش آمده که همه ما این دستگاه را در جلو فست فود ها دیده ایم و با آن آشنا هستیم. مرغ کامل ، ران ، بال و یا کتف مرغ را میتوان بر روی سیخ های جوجه گردان مرغ بریان که ( تعداد و نوع آنها متغیر است) قرار داده و همزمان با گردش سیخ ها حرارت نیز بطور یکنواخت و قابل تنظیم مرغ را بریان یا سوخاری می کند، که در صورت نیاز میتوان هر کدام از سیخ ها را بیرون آورد و مرغ سوخاری را از آن بیرون کشید و جایگزین کرد، همچنین میزان سرعت چرخش سیخ ها و میزان حرارت را می توان بر اساس نیاز و زمان تنظیم کرد.
  • فر پیترا : فرهای پیتزا در آشپزخانه‌های فست فود بسیار مهم هستند و برای پخت پیتزاهایی با کیفیت بالا استفاده می‌شوند. مهمترین ویژگی های مربوط به فر های پیتزا که آنها را از هم متمایز می کند عبارتند از:  نوع فر که می تواند ریلی یا صندوق باشد، سیستم حرارتی فر پیتزا، سرعت پخت، قابلیت تنظیم دما، سطح پخت پیتزا، ابعاد و ظرفیت فر پیتزا. به طور کلی، فرهای پیتزا در فست فودها برای پخت سریع، یکنواخت و با کیفیت بالا از طریق استفاده از حرارت مستقیم یا سیستم‌های تابش حرارتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این فرها در بهبود طعم و کیفیت پیتزاها نقش بسیار مهمی دارند و به آشپزان کمک می‌کنند تا سفارشات پیتزا را به صورت سریع و بهینه تر پخته و ارائه دهند.

بهترین-تجهیزات-آشپزخانه-صنعتی

  • شوتینگ سیب زمینی، پیراشکی، ساندویچ : در تجهیزات آشپزخانه صنعتی فست فود ها بخاطر اینکه مصرف سیب زمینی بسیار بالاست و مقدار زیادی سیب زمینی روزانه به وسیله دستگاه سیب زمینی سرخ کن صنعتی سرخ میشود، به دستگاهی نیاز است که سیب زمینی های سرخ شده را همواره گرم و تازه نگه دارد تا به صورت ترد و تازه به میز سرو رسانده شوند. در فست فود ها برای اینکه در زمان های نهار و شام، سرو غذا با سرعت بالایی انجام شود به شوتینگ سیب زمینی نیاز است تا این سیب زمینی ها را برای مدت طولانی گرم و تازه نگه دارد. شوتینگ سیب زمینی و همبرگر محصولی کارآمد و زیبا، دستگاهی است برای گرم نگه داشتن سیب زمینی و همبرگر و … که از لوازم و تجهیزات آشپزخانه صنعتی مورد نیاز می باشد. شوتینگ سیب زمینی برای نگهداری سیب زمینی و پیراشکی و ساندویچ و… استفاده میشود. این دستگاه دارای محل نگهداری و سانترفیوژ تخلیه روغن و محل قرارگیری پاکت های آماده است و سیستم گرمایشی آن غیر مستقیم از قسمت بالا بوده و تمام محیط شوتینگ را تحت تاثیر گرمایش خود قرار میدهد .این دستگاه وسیله ایی برای تازه نگه داشتن سیب زمینی و گرم نگه داشتن آن میباشد.
  • سرخ کن صنعتی: سرخ‌کن صنعتی یکی از تجهیزات مهم در آشپزخانه‌های فست فود است و برای پخت سریع و سرخ کردن مواد غذایی به‌کار می‌رود. سرخ‌کن صنعتی به‌خصوص برای سرخ کردن مواد غذایی مثل سیب‌زمینی‌های چیپس، مرغ، ماهی، کفته و انواع سبزیجات مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه با داشتن یک محفظه عمیق و روغن گرم، مواد غذایی را در زمان کوتاهی به طور یکنواخت و سریع سرخ می‌کند. این امر باعث می‌شود که غذاها در بیرون سرخ شوند و درون آنها رطوبت حفظ شود. یکی از مزایای استفاده از سرخ‌کن صنعتی در فست فودها، سرعت بالای پخت غذاها است. این دستگاه با داشتن دمای بالا و حجم بزرگ روغن، مواد غذایی را در زمان کمتری پخته و آماده سرو به مشتری می‌کند. این امر به فست فودها کمک می‌کند تا سفارشات را به سرعت و به‌روزترین حالت ممکن به مشتریان خود ارائه دهند. سرخ‌کن صنعتی در فست فودها به خوبی می‌تواند طعم و کیفیت مواد غذایی را حفظ کند. با استفاده از فشار و دمای مناسب، غذاها درونی نرم و رطوبت داشته و در عین حال در بیرون سرخ و شکل دلخواهی را به خود بگیرند.
  • تاپینگ پیتزا : در فست فودها و فودکرت ها دغدغه های زیادی مثل سرعت تفکیک، آماده سازی و دسته بندی مواد غذایی وجود دارد. برای حل این دغدغه ها دستگاهی به اسم تاپینگ سرد یا تاپینگ پیتزا و ساندویچ در تجهیزات فست فود در تمامی فست فودی ها یکی از تجهیزات ضروری و کاربردی است و مورد استفاده قرار میگیرد. تاپینگ پیتزا یا کانتر تاپینگ سرد یا تاپینگ ساندویچ دستگاهی بسیار کاربردی است که برای نگه داری مواد اولیه پیتزا و ساندویچ در فست فودها استفاده فراوانی دارد. این دستگاه از دو بخش که یکی تاپینگ و دومی یخچال یا فریزر است ، تشکیل میشود.
  • خمیر پهن کن: خمیر پهن کن یکی از دستگاههای صنعتی است که در تجهیزات فست فود بسیار پر کاربرد و ضروری است. خمیر پهن کن صنعتی برای پهن کردن خمیر پیتزا و نان در رستوران ها ، فست فودها ، هتل ها و آشپزخانه های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. دستگاه خمیر پهن کن این امکان را به کاربران میدهد که بتوانند ضخامت خمیر را تعیین کنند که باعث محبوبیت آن در بین آشپزهای پخت پیتزا میباشد. این دستگاه یکی از اختراعات تولید کنندگان تجهیزات صنعتی ایتالیایی است و امروزه به دلیل محبوبیت پیتزا در سراسر دنیا و داخل کشور عزیز خودمان بیشتر تولید کنندگان تجهیزات آشپزخانه های صنعتی اقدام به تولید خمیر پهن کن صنعتی نموده اند. دستگاه خمیر پهن کن پیتزا از دستگاه هایی است که پخت پیتزا را بسیار آسان،سریع و دقیق تر از گذشته کرده است. خمیر پهن کن صنعتی علاوه بر کاربرد آسان و افزایش سرعت موجب شده که وزن و ضخامت تمامی پیتزا ها یکسان باشد و این امر موجب پخت یکنواخت تمامی پیتزا ها در فر پیتزا صندوقی شده است و کمک بسیار زیادی به پخت با کیفیت پیتزا نموده است.

تجهیزات-آشپزخانه-صنعتی-رستوران

  • گریل صنعتی: گریل صنعتی یکی از تجهیزاتی است که در تجهیزات فست فود بسیار پر استفاده است و تکمیل کننده تجهیزات آشپزخانه و پخت و پز در فست فودی ها میباشد. گریل صنعتی دارای انواع مختلفی از جمله گریل تخت روغنی و گریل تخت ذغالی می باشد که هر دو نوع آن به صورت رومیزی می باشند. گریل های صنعتی، گریل های تخت، گریل های ذغالی، گریل های روغنی به دلیل پخت خاص و طعم ویژه ای که در مواد غذایی ایجاد می کنند، از تجهیزات پر طرفداری می باشند. گریل های صنعتی امروزه از تجهیزات مهم و جدا نشودنی در فست فودی ها هستند و غذاهایی مانند انواع استیک های خوشمزه، انواع گوشتهای لذیذ، قارچ ها، فیله ها، سوسیس ها و … را بسیار لذیذ و خوشمزه با بافتی عالی طبخ می کند. گریل های صنعتی دارای طول عمر بسیار بالایی هستند و با توجه به نوع طبخ ویژه مختص خود و درآمدزایی بسیار عالی برای فست فود ها دارای قیمت نسبتا بالایی می باشند.
  • یخچال زیر گریلی: در محیط فست فود ها و در بخش تجهیزات فست فود در آشپزخانه های صنعتی به دلیل نبود فضای کافی معمولا از اجاق و گریل های صنعتی رومیزی استفاده میشود . برای اینکه فضای زیر میز هدر نرود و به صورت بهینه استفاده شود یخچال زیر گریلی طراحی و تولید شده است، برای سهولت و سرعت در دسترسی به مواد غذایی آشپرخانه صنعتی ( همبرگر ، استیک ، پنیر پیتزا ، ذرت مکزیکی و … ) از یخچال زیر گریلی استفاده می شود و بهترین دستگاه دو منظوره برای یک فست فود و آشپزخانه صنعتی است.
  • فریزر زیر گریلی: در محیط فست فود ها و در بخش تجهیزات فست فود در آشپزخانه های صنعتی به دلیل نبود فضای کافی معمولا از اجاق و گریل های صنعتی رومیزی استفاده میشود . برای اینکه فضای زیر میز هدر نرود و به صورت بهینه استفاده شود فریزر زیر گریلی طراحی و تولید شده است، برای سهولت و سرعت در دسترسی به مواد غذایی آشپرخانه صنعتی ( همبرگر ، استیک ، پنیر پیتزا ، ذرت مکزیکی و … ) از فریزر زیر گریلی استفاده می شود و بهترین دستگاه دو منظوره برای یک فست فود و آشپزخانه صنعتی است.

این مقاله ادامه دارد…

اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

02191014899
سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت